۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۹۰۸۱۸
معاون سیاسی استانداری مازندران:

فرهنگ خاستگاه مبنایی و معرفتی انقلاب اسلامی بوده است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به این که خاستگاه مبنایی و معرفتی انقلاب شکوهمند اسلامی مقوله فرهنگ بوده است، گفت: متأسفانه توجه به حقوق فرهنگی مردم کشور موضوعی مغفول مانده در دولت های پیشین بوده است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران امروز در جلسه بررسی بسته فرهنگی سفر سوم هیأت دولت به استان، با اشاره به این که خاستگاه مبنایی و معرفتی انقلاب شکوهمند اسلامی مقوله فرهنگ بوده است، گفت: بر همین اساس هدف اصلی سفر سوم دولت به استان ها توجه بیش از پیش به حقوق فرهنگی مردم است.

وی توجه به حقوق فرهنگی مردم کشور را موضوعی مغفول مانده در دولت های پیشین دانست و اضافه کرد: دولت های روی کار آمده پس از دوران دفاع مقدس، بیشتر توجه خود را به حقوق فردی آحاد جامعه معطوف داشته اند که این مسئله موجب کم توجهی به عنصر مهم فرهنگ در کشور شده است.

ابراهیمی دنیای امروز را مواجه با چهار چالش اساسی سنت و مدرنیته، روشنفکری، جهانی شدن و شکاف هویتی اعلام کرد و افزود: پس از سپری کردن دوران جنگ تحمیلی، نوعی شکاف هویتی در کشور پدید آمد که در این دوره و به ویژه در سفر سوم دولت به استان ها از بین بردن این شکاف و حفظ هویت ملی و بومی مردم کشور در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنانش جهت گیری سفر دولت را در قالب نه محور و 72 فعالیت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بسته فرهنگی استان با انجام کار کارشناسی دقیق و با توجه به نیاز مخاطب و مولفه های فرهنگی استان آماده ارائه به دولت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و بهره گیری از نظرات اساتید، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ استان در راستای تدوین این بسته، بیان داشت: تاکنون بیش از هزار پیشنهاد از سوی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به دبیرخانه کارگروه فرهنگ و هنر استان ارسال شده است.

ابراهیمی رویکرد اصلی دولت را توجه به حوزه نرم افزار و محتوا دانست و افزود: باید روح نوآوری و ابتکار در برنامه های فرهنگی استان وجود داشته باشد تا نظر هیات دولت جلب شود.

وی سهم اعتبارات فرهنگی استان را در سفر سوم 53 میلیارد تومان بیان کرد و اظهار داشت: 67 درصد اعتبارات به بخش نرم افزار و 33درصد به سخت افزار اختصاص می یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران توزیع اعتبارات برمبنای کیفیت را یکی از موضوعات مهمی دانست که در تدوین بسته فرهنگی استان مورد توجه قرار گرفت و ادامه داد: شناسایی اولویت های نرم افزاری استان، استفاده بهینه از ظرفیت های خالی اماکن فرهنگی استان و هم افزایی و تجمیع برنامه های فرهنگی، نکات مهم دیگری بودند که در تهیه این بسته به آن توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: ده درصد از اعتبارات فرهنگی استان در سفر سوم به امر ورزش و 20 درصد نیز به حوزه های علمیه اختصاص می یابد.

ابراهیمی تعیین تکلیف موضوع دریا در سه حوزه زیربنایی، فرهنگی و خدماتی و ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس را از جمله اولویت های استان در کنار بسته فرهنگی برای تصویب در سفر دولت دانست و بیان کرد: دستگاه های فرهنگی استان برای ارائه طرح ها و پیشنهادات فرهنگی خود به دبیرخانه کارگروه فرهنگ و هنر، یک هفته دیگر نیز مهلت خواهند داشت.

وی مهندسی فرهنگ بومی هر منطقه را زمینه ساز ارتقای فرهنگ کشور دانست و گفت: در استان مازندران خرده فرهنگ ها و ظرفیت های فرهنگی بسیاری وجود دارد که می بایست با استفاده مناسب از این پتانسیل در جهت رفع برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در پایان با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از دولت در استانداری، خاطرنشان کرد: یقین دارم که استقبال مردم ولایتمدار مازندران از خادمان خود در دولت، بی نظیر و مثال زدنی خواهد بود./950/پ202/الف
ارسال نظرات