۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۰۸۴۸
عضو خبرگان رهبری:

پیگیری مطالبات رهبر انقلاب در حوزه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه خواستار تلاش طلاب و روحانیان برای تحقق مطالبات رهبری در حوزه علمیه شد و اذعان داشت: رشد و تعالی حقیقی تنها در سایه عمل به مطالبات رهبری میسر خواهد شد، همگان بایستی مسائل انحرافی و تفرقه برانگیز را کنار گذاشته و حول محور ولایت به تعالی ایران اسلامی باندیشیم.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سفر اخیر رهبر فرزانه انقلاب به شهر مقدس قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به قم حادثه ای عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و نقطه عطفی در آگاهی بخشی به عموم مردم بود.

امام جمعه مراغه خواستار تلاش طلاب و روحانیان برای تحقق مطالبات رهبری در حوزه علمیه شد و اذعان داشت: رشد و تعالی حقیقی تنها در سایه عمل به مطالبات رهبری میسر خواهد شد، همگان بایستی مسائل انحرافی و تفرقه برانگیز را کنار گذاشته و حول محور ولایت به تعالی ایران اسلامی باندیشیم.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف مبلغان در مجالس وعظ و عزاداری ماه محرم خاطر نشان کرد: گاهی برنامه برخی هیئت های عزاداری بدون حضور روحانی و سخنرانی مذهبی برگزار می شود که به یقین انحراف در اینگونه مجالس دور از انتظار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی بر حضور روحانیان و مبلغان حوزوی در مجالس عزاداری ماه محرم تاکید کرد و گفت: وهابیت و بهائیت سرمایه گذاری کلانی در انحراف عقاید دینی جوانان و نوجوانان شیعه کرده، از این رو نباید حوزویان در مقابل این هجمه تبلیغی بی تفاوت باشند.

وی اتخاذ موضع انفعالی در قبال تبلیغات گسترده وهابیت و بهائیت را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: اسلام و جهان تشیع حق است، بنابراین دفاع صحیح، منطقی و عقلایی از حق رسالت مهم و حساس امروز مبلغان است.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه تبلیغات سوء و گسترده وهابیت علیه شیعه در راستای جنگ نرم استکبار جهانی است، گفت: مبلغان و روحانیان حوزه های علمیه با گسترش مطالعات غیردرسی و عمومی خود، با ابعاد مختلف جنگ نرم آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی افزود: آشنایی مبلغان با فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی ضرورتی انکارناپذیر برای نشر معارف شیعی در خارج از مرزهای اسلامی است./۹۳۵/ت302/ص
ارسال نظرات