۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۰۸۶۱
رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور:

مهجوریت زدایی از قرآن کریم در ابعاد هنری آن باید جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: مهجوریت زدایی از قرآن کریم در ابعاد هنری آن باید جدی گرفته شود.
حجت الاسلام محمدي  مشاور وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، روز شنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین المپیاد قرآن وحدیث جامعه المصطفی العالمیه، که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آموزه های غنی، متعالی و حیات بخش قرآن کریم، عمل و ایمان به این کتاب آسمانی را عامل رسیدن انسان به سعادت و کمال حقیقی دانست.

حجت الاسلام محمدی، با تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، بسیاری از عرصه های فعالیت در زمینه امور قرآنی را با ضعف و کاستی همراه دانست و بر ضرورت برنامه ریزی برای رفع این مشکلات تاکید کرد.

رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، با بیان اینکه ما در راهکارهای توسعه و تعمیق ایمان به قرآن ضعف و مشکل داریم گفت: برای بهره مندی از هدایت الهی، باید از رهگذر برگزاری چنین المپیادهایی راه خودمان را بیازماییم و برای آینده برنامه ریزی کنیم.

وی قرآن را عامل هدایت و سعادت جامعه بشری دانست و با تبریک عید غدیر افزود: تمسک به ولایت و اعتصام به حبل الله، انسان را به کمال و تعالی رهنمون می کند.

قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر ضرورت تدبر در قرآن کریم تاکید و با بیان اینکه ایمان به قرآن انسان را به کمال حقیقی می رساند، خاطرنشان کرد: قرآن آمده است تا ما با تدبر در آموزه های وحیانی آن، معنویت خود و جامعه را ارتقا دهیم و به صرف قرائت و خواندن آن اکتفا نکنیم.

حجت‌الاسلام محمدی، بزرگ‌ترین رسالت جمهوری اسلامی ایران را اداره معنویت در جهان و اداره معنوی جهان دانست و تصریح کرد: مهجوریت زدایی از قرآن کریم در ابعاد هنری آن باید جدی گرفته شود و در این راستا برگزاری 10 جشنواره بین المللی در دستور کار ما است.

وی کمبود پژوهشگر قرآنی در کشور را از دیگر کاستی های حوزه قرآن دانست و ابراز داشت: تربیت پژوهشگرانی که بتوانند در حوزه های قرآنی تحقیق کنند بسیار ضروری است و متاسفانه ما در این عرصه با کمبودهای بسیاری روبرو هستیم و باید برای رفع آن تلاش و برنامه ریزی کنیم.

قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه حوزه پشتیبانی برای تولید نظام های قرآنی روی زمین مانده است تاکید کرد: امیدواریم جامعه المصطفی در این زمینه دوره های ویژه ای را طراحی و نیروهای لازم را تربیت و پروش کند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات