۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۹۰۸۶۷
خطیب جمعه بیروت:

آمریکا هرگز به دنبال حفظ منافع فلسطینی ها نیست

خبرگزاری رسا ـ سید جعفر فضل الله با بیان اینکه آمریکا هرگز به دنبال حفظ منافع فلسطینی ها نبوده و نیست، وحدت جهان اسلام را یکی از ممنوعیت های بین المللی دانست و تنها راه به دست آوردن آن را عزمی ملی و اراده ای داخلی برشمرد.
آمریکا هرگز به دنبال حفظ منافع فلسطینی ها نیست
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله، خطیب جمعه این هفته بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین و استمرار تلاش ها و دسیسه های آمریکایی ـ صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات با فلسطینی ها، گفت: آمریکا هرگز به دنبال حفظ منافع فلسطینی ها یا برپاساختن دولتی فلسطینی نیست.

وی فلسطینی ها را در مرحله دشوار کنونی به در نظر گرفتن منافع ملی خود و تقویت عناصر پایداری ملی فراخواند و تاکید کرد: رخدادهای اخیر به خوبی نشان می دهد که وحدت در جهان اسلام و اعراب یکی از ممنوعیت های بین المللی است و بنابراین جز با عزمی ملی و اراده ای داخلی به دست نخواهد آمد.

فضل الله با اشاره به اوضاع کشورهای مختلف در جهان اسلام از یمن و سومالی گرفته تا عراق و افغانستان، افزود: با توجه به تحولات اخیر آشکار است که پروژه آمریکا دچار ناکامی های بسیاری شده، اما هنوز به طور کامل نابود نشده است و همچنان در تلاش برای بازیابی توان خویش است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا این بار برای نجات پروژه خویش راه تفرقه انگیزی و فتنه افکنی مذهبی، سیاسی و حزبی را در پیش گرفته است، امت اسلام و کشورهای منطقه را از گرفتار شدن در چنین دامی بر حذر داشت و آنها را به رویارویی با تلاش های بین المللی برای متفرق ساختنش فراخواند./981
ارسال نظرات