۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۹۰۸۸۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

900 بقعه متبرکه در مناطق مختلف گیلان شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از شناسایی 900 بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که بیش از 900 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، افزود: تا کنون بیش از 400 بقعه متبرکه در سراسر استان شناسنامه دار شدند.

وی همچنین مقابله با خرافات و بقاع جعلی را یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: این اداره کل نیز در این راستا برنامه ای جدی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به خطر گرایش به نهادهای خرافه گرایی و بقاع جعلی در جامعه خاطر نشان کرد: اگر همه فعالیت های اوقاف به نتیجه برسد، اما کار برخورد با خرافات و بقاع جعلی ناتمام بماند در نزد خداوند متعال مسؤول خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی اشکوری خاطرنشان کرد: مراجع و علما شیوع روند ساخت بقاع جدید را بسیار خطرناک دانسته و رواج آن را سبب بدعت در دین و کاهش ایمان مردم می دانند.

وی با اشاره به این که مبارزه با خرافات یک اصل مهم است، اذعان داشت: این کارها حاشیه نیست و باید در متن باشد چرا که به لحاظ شرعی ارزش بسیاری دارد و شرعاً وظیفه اوقاف است و با توجه به نظر مثبت مراجع تقلید و حمایت مردم باید آن را بسط داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین از اجرای طرح شناسنامه دار کردن بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: این طرح به منظور معرفی اماکن و بقاع متبرکه به اقشار مختلف مردم در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری همچنین به اجرای طرح تغییر هیأت امنای بقاع متبرکه استان اشاره و تصریح کرد: هیأت امنای بقاع و مساجدی که رقبه و موقوفه دارند از طریق کمیسیون تشکیل شده در اداره اوقاف گیلان تعیین می شوند.

مدیر کل اوقاف گیلان از برگزاری همایش هیأت امنای بقاع در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اولین همایش هیأت امنا و مدیران داخلی بقاع به منظور ساماندهی امور بقاع متبرکه در دو ماه آینده در رشت برگزار خوهد شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت در 600 بقعه متبرکه گیلان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه قطب های فرهنگی استان هستند.

حجت الاسلام حسینی اشکوری برگزاری دعای عرفه، اقامه نماز روز عید قربان، قرائت زیارت امین الله، قرائت زیارت جامعه کبیره و قرائت خطبه غدیر ار از برنامه های اوقاف گیلان در دهه ولایت برشمرد و گفت: در این دهه در بقاع متبرکه استان، مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب خطبه غدیر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در دهه ولایت در گیلان بقاع شاخص هر شهرستان نمایشگاه کتاب با موضوع امامت و ولایت برپا می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری مراسم ویژه در صبح روز عید غدیر در بقاع شاخص گیلان، اعلام کرد: در روز عید غدیر دیدار با علما و سادات استان برنامه ریزی شده است.

وی غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای همجوار امام زادگان را از دیگر برنامه های اوقاف گیلان در هفته ولایت خواند و گفت: جشن میلاد امام هادی(ع) و مراسم قرائت دعای توسل، کمیل و ندبه در دهه ولایت در بقاع شاخص استان برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات