۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۰۸۸۹
آیت الله یزدی:

رهبر معظم انقلاب با تدابیر داهیانه، کشور را از فراز و نشیب های مختلف عبور داده اند

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تجلیل از مدیریت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در طول دوران زعامت ایشان گفت: رهبر فرزانه انقلاب به بهترین شکل ممکن کشور و انقلاب را مدیریت کرده و از فراز و نشیب‌ها عبور داده‌اند.
درس خارج آيت الله يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر روز شنبه در دیدار با سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، با تبریک عید سعید غدیر، این عید را از برترین اعیاد امت اسلام دانست.

وی با اشاره به ابعاد مختلف غدیر، بقای اسلام را در گرو ولایت دانست و گفت: دین اسلام که برای کوچک ‌ترین مسائل زندگی دستورالعمل و برنامه دارد، قطعا برای حفظ و استمرار خود نیز دستورالعمل و برنامه خاصی دارد و این مساله مهم با ولایت محقق شده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: موضوع ولایت تضمین کننده اسلام است و پیامبر خدا(ص) در غدیر خم این مأموریت را بر عهده داشتند تا مسئله ولایت را ابلاغ و نعمت را بر مردم تمام و دین را کامل کنند.

وی با اشاره به اتفاق نظر شیعه و سنی در آیه ولایت و اینکه این آیه بدون کمک گرفتن از روایات گویا است گفت: مساله غدیر خم به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد کند و حضرت محمد(ص) در غدیرخم حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و پیش از این واقعه نیز بارها به این موضوع اشاره داشته اند.

آیت‌‌الله یزدی، انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ بر ملت ایران دانست و ابراز داشت: به برکت مجاهدت های بزرگان و صالحان امروز در کشور ایران، انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه حاکم است و همه باید قدردان این نعمت باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش ولی فقیه در عرصه های مختلف، از هدایت ها و راهبری های داهیانه مقام معظم رهبری در حوادث مختلف قدردانی کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان فقیهی مدیر، مدبر، جامع‌الشرایط و آشنا به مسائل روز به عنوان ولی فقیه در رأس حکومت اسلامی قرار دارند.

وی بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب دردانه‌ای هستند که خداوند پس از ارتحال امام خمینی(ره) ایشان را به ما هدیه کرد و ایشان به بهترین شکل واقعیت‌ها را شناخته و حمایت‌های لازم را اتخاذ می‌کنند و در طول بیش از بیست سال زعامت و رهبری خود، به بهترین شکل ممکن کشور و انقلاب را مدیریت کرده و از فراز و نشیب‌ها عبور داده‌اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت هفته بسیج، تشکیل این نهاد مقدس را از ابتکارات مهم امام راحل(ره) عنوان و از تلاش ها و اقدامات بسیجیان در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

آیت الله یزدی با بیان اینکه امروز روحیه بسیجی در همه سطوح مشاهده می‌شود، به تحلیل فتنه سال گذشته پرداخت و با اشاره به فتنه‌های اخیر و تهاجم نسبت به اسلام تصریح کرد: با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور بصیرانه و هوشیارانه مردم و بسیجیان، فتنه خاموش شد، اما همچنان باید مراقبت لازم را داشته باشیم و بصیرت و هوشیاری خود را حفظ کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات