۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۹۰۸۹۸
حجت الاسلام خسروپناه:

پیام غدیر دینداری، تقید و تعبد انسان نسبت به دستورات الهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، غدیر را نمایان گر جامعیت اسلام و خاتمیت نبوت پیامبر اکرم(ص) دانست و اظهار داشت: ملاک برای هدایت انسان ها تنها در مسأله غدیرخم است.
حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه


حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عید غدیر عید امامت و ولایت است، اظهار داشت: عید سعید غدیر خم، عید اکمال و اتمام دین الهی است و خداوند با تکامل بخشی به دین مقدس اسلام، پیامبری رسول اکرم(ص) را به خاتمیت رساند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اذعان داشت: با برگریده شدن حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین از سوی خدا، دین اسلام به کمال رسیده و نعمت الهی هم بر روی زمین تکمیل شد.

حجت الاسلام خسرو پناه، با بیان این که عید غدیر تکامل بخش دین اسلام است، افزود: توجیه اصلی خاتمیت پیامبر(ص)، جامعیت اسلام و توجیه جامعیت اسلام وجود امیرالمؤمنین(ع) در آن دوران بود، بنابراین اگر مسأله غدیر و امامت نبود ما هیچ توجیهی برای خاتمیت و جامعیت اسلام نداشتیم.

امام جمعه موقت دزفول، غدیر را مهم ترین شاخص برای اسلام دانست و افزود: جامعیت اسلام و خاتمیت نبوت پیامبر اکرم(ص) در غدیر نمایان گر است؛ چرا که وجود اسلام و قرآن در گرو وجود غدیر است، پس غدیرخم مهم ترین شاخص و ملاک برای هر مسلمانی است.

مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان با بیان این که پیام غدیر دین داری، تقید و تعبد انسان نسبت به دستورهای الهی است، به امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: دین اسلام که تحقق بخش کمال و ارزش های والای انسانی است تنها با امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) تکمیل می شود./945/ت303/ع

ارسال نظرات