۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۰۹۳۹

جشنواره قرآنی «انسان» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره بزرگ قرآنی «انسان» با رویکرد ‌تبیین مفاهیم سوره مبارکه انسان در تبریز برگزار می‌شود.
قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، این جشنواره با هدف نشر مفاهیم و آموزه‌های کاربردی سوره مبارکه انسان در سطح جامعه و ایجاد زمینه ها و جذابیت های لازم جهت جذب علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت‌(ع) برگزار می‌شود.

بزرگداشت سالروز نزول سوره مبارکه انسان و پاسداشت مقام شامخ اهل بیت (ع) و همچنین عرضه و تقویت پیوند مستحکم موجود بین مفاهیم قرآنی و سیره عملی ائمه معصومین (ع) و ترویج فرهنگ اطعام ایتام و مساکین با بهره گیری از مفاهیم سوره انسان از دیگر اهداف این جشنواره قرآنی است.

این جشنواره در دورده سنی زیر شانزده سال (شکوفه ها) و بالای شانزده سال (بزرگسالان) و در دو گروه خواهران و برداران برگزار می شود.

جشنواره یاد شده در رشته های ترجمه و مفاهیم، حفظ، قرائت از حفظ، ترتیل ومقاله نویسی با موضوع سوره انسان از هشتم تا دوازدهم آذرماه جاری در تبریز برگزار می شود.

براساس این گزارش آزمون ترجمه و مفاهیم سوره انسان به صورت کتبی بوده و منبع آن برای رده سنی بالای 16 سال "تفسیر سوره انسان" نوشته "ابوالفضل بهرام پور" و برای رده سنی زیر شانزده سال کتابچه آموزشی "تفسیر سوره انسان" تالیف واحد آموزشی موسسه جامعه القران و العترت تبریز است.

علاقمندان می توانند کتب یاد شده را هنگام ثبت نام از موسسه جامعه القران و العترت تبریز دریافت نمایند.

عناوین مقالات ارسالی نیز باید حول محور موضوعاتی همچون"مراتب بهشتیان در سوره انسان"، "شأن نزول سوره انسان"، "مراتب و ره آوردهای اخلاص در سوره انسان"، "آفرینش انسان در سوره انسان" و "وفای به عهد در سوره انسان" بوده و علاقمندان باید نوشته های خود را حداکثر تا هشتم آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

آئین اختتامیه این جشنواره با همکاری و مساعدت مرکز ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی و با حضور اساتید قرآنی بین المللی و کشوری چهاردهم آذرماه جاری در موسسه جامعه القرآن و العترت تبریز برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات