۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۹۰۹۵۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

240 منبع موثق ‌اهل سنت رویداد عظیم‌ غدیر را روایت کردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: 240 منبع موثق و ارزشمند از اهل سنت درباره عید غدیر نوشته شده است و در آن تعابیر بلندی از شخصیت حضرت علی‌( ع) در روز عید غدیر آمده است.
امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، شب گذشته در گردهمایی مدیران، خیرین و اعضای بنیاد غدیر این استان، گفت: عید غدیرخم رخدادی بزرگ برای امامت و رهبری محسوب می شود همچنین این رویداد مهم تاریخ اسلام سرآغاز و حلقه اصلی اتحاد شیعه و سنی است‌.

وی، افزود: در موضوع غدیرخم بین شیعه و سنی نقطه اشتراک محوری در رابطه با محبت رسول الله به حضرت علی‌(ع‌) وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در اصل موضوع غدیر بین شیعه و سنی اختلافی نیست، زیرا شیعیان اعتقاد دارند پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود و امامت و رهبری برگزید اما اهل سنت از این روز تاریخی به عنوان دوستی و ارادت رسول اکرم به علی‌(‌ع‌) یاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ،گفت: 240 منبع موثق و ارزشمند از اهل سنت درباره عید غدیر نوشته شده است و در آن تعابیر بلندی از شخصیت حضرت علی‌(‌ع) در روز عید غدیر آمده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: پیوند بین ولایت و بسیج بسیار محکم و ناگسستنی است.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و ولایت، افزود: پیوند بسیج با ولایت معنا دار است و همه مردم ایران روحیه بسیجی دارند./940/د102/س
ارسال نظرات