۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۹۰۹۵۹
معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

2500 شورای امر به معروف و نهی از منکر در کشور راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور استان‌ها، نظارت و پیشگیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از راه‌اندازی‌ 2 هزار و 500 شورای امر به معروف و نهی از منکر با هدف ترویج این فریضه شرعی در کشور خبر داد.
ستاد امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام جواد صادق زاده، معاون امور استان‌ها، نظارت و پیشگیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، روز گذشته در همایش تبیین رویکرد، راهبردها و توانمند سازی ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان که در دانشگاه پیام نور زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون  2 هزار و 500 شورای امر به معروف و نهی از منکر با هدف ترویج این فریضه شرعی راه اندازی شده است.

وی، اعلام کرد: تا پایان امسال سه هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر جدید در وزارتخانه ها سازمانهای دولتی ایجاد می شود.

حجت الاسلام صادق زاده افزود: توزیع بیش از 130  هزار جلد کتاب در موضوعات تذکر لسانی، آموزش مقدماتی و تکمیلی از دیگر فعالیت های این ستاد در سطح کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش از فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان کارسازترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان نام برد.

وی، با تأکید بر ترویج، فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر، گسترش آن را گامی مهم در سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع منکرات در میان آحاد مردم بیان کرد.

مولوی نظیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، نیز از فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر بعنوان بزرگ‌ترین رسالت انبیا نام برد و خواستار ترویج آن برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان شد.

همچنین ابراهیم عزیزی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، دیگر سخنران این همایش بود و با بیان این مطلب که سلامت و رشد جامعه در گرو، این اصل مهم و محوری اسلام است، گفت: باید از ظرفیت‌های بزرگ جامعه به خصوص نهادهای فرهنگی، بسیج و ائمه جمعه و جماعات برای ترویج این فریضه شرعی در جامعه استفاده شود.

وی، همچنین خواستار برنامه‌ریزی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس نیازهای هر منطقه شد و تأکید کرد: برای جلوگیری از برخی آسیب‌ها لازم است برنامه‌های فرهنگی بر اساس نیازهای هر منطقه تبیین شود./940/پ202/س
ارسال نظرات