۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۹۰۹۷۳
آیت الله سیدان:

حفظ و تکریم غدیر موجب تداوم رسالت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدان گفت: غدیر، تبیین محوریت حضرت علی(ع) در جریان تداوم رسالت پیامبر(ص) است و حفظ این حقیقت و تکریم آن بر همه شیعیان لازم است.
آيت الله سيدجعفر  سيدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان از علمای برجسته مشهد عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتی سومین اجلاس سالانه غدیر اظهار داشت: غدیر از جریانات نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر اسلام(ص) است که در روایات و متون دینی به عیدالله الاکبر تعبیر شده است.

وی افزود: غدیر با کمال اهمیت از نظر کیفیت و کمیت تحقق یافته و در اهمیت آن همین بس که تکمیل دین و اتمام نعمت با وقوع آن انجام شده است.
آیت الله سیدان تصریح کرد: همچنان که در قرآن کریم آمده است اگر پیامبر(ص) این ولایت حضرت علی(ع) را ابلاغ نمی کرد گویا هیچ کاری در جهت رسالت خود انجام نداده بود بنابراین غدیر، تبیین محوریت حضرت علی(ع) در جریان تداوم رسالت پیامبر(ص) است و حفظ این حقیقت و تکریم آن، حفاظت بر رسالت پیامبر(ص) بوده و بر تک تک شیعیان لازم است.

این استاد حوزه علمیه مشهد در پاسخ به این سوال که دلیل مظلومیت بسیار پیام غدیر حتی نزد شیعیان و اصحاب ائمه اطهار چیست ابراز داشت: این مظلومیت ریشه در فضای خفقانی دارد که گروه های متعددی در اثر نادرستی های اخلاقی و برای رسیدن به خواسته های نفسانی خود ایجاد کرده و تلاش کرده اند با توطئه های خود حقیقت را بپوشانند و مانع نشر پیام ارزشمند ولایت شوند.

لازم به ذکر است سومین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر با حضور اساتید و علمای برجسته داخل و خارج کشور اول تا پنجم آذرماه در مشهد برگزار می شود./930/پ202/ص


ارسال نظرات