۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۹۰۹۷۶
مدیر گروه فلسفه دانشگاه امام صادق:

طبیعیات فلسفه اسلامی از بین رفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فلسفه دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر عرضه و تبیین فلسفه اسلامی به جهان، از دانشجویان و نسل جوان خواست به فلسفه اسلامی اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام سيد حسن سعادت مصطفوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن سعادت مصطفوی، مدیر گروه فلسفه دانشگاه امام صادق (ع)، روز یک شنبه، در نخستین روز همایش بین‌المللی روز جهانی فلسفه که در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، در نشستی تخصصی به بیان دیدگاه ها و ارائه مقاله خود با موضوع زندگی روزمره انسان از دیدگاه حکمای الهی و اسلامی پرداخت.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حفظ میراث فلسفی اسلامی خود باید تلاش کنیم تاکید کرد: دانشجویان و جوانان فلسفه را خوب بخوانند و اجازه ندهند این میراث گرانبها به دست دیگران بیفتد.

وی با بیان اینکه فلسفه اسلامی بنای عقلایی درست می کند خاطر نشان کرد: نسل جوان و اندیشمند ما باید به این مساله بها بدهند و تنها به فکر مدرک گرایی نباشند.

این نظریه پرداز در علوم فلسفی و عقلی بیان داشت: ما باید این میراث را حفظ کنیم و به آن اهمیت بدهیم، باید فلسفه اسلامی را ابتدا خوب بفهمیم و سپس به مباحثه بگذاریم و ابعاد مختلف آن را برای نسل جوان و دانشجویان تبیین کنیم.

وی بیان داشت: غالب جوانان ما نه فلسفه اشراق و نه فلسفه مشاء و نه فلسفه متعالیه را خوب می خوانند و این موضوع چندان جالب نیست و حتی متاسفانه می توان گفت که طبیعیات فلسفه ما از بین رفته است.

حجت الاسلام مصطفوی با تاکید بر اینکه باید فلسفه اسلامی را به دنیا عرضه کنیم، به تبیین دیدگاه ها و تشریح مقاله خود پرداخت و گفت: بنده در این مقاله علمی تفاوت زندگی از دیدگاه فلاسفه غرب و الهی را تبیین کرده ام.

وی افزود: فلاسفه غربی انسان را حیوانی تکامل یافته می دانند که می تواند فکر کند و از این رو تمام امور خوب و بد را فاقد پشتوانه معرفی می کند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات