۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۹۰۹۸۰
همزمان با برگزاری همایش روز جهانی فلسفه؛

دستاوردهای فلسفی ایران در قالب نمایشگاه عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری هشتمین همایش روز جهانی فلسفه در تهران، نهادهای مختلف علمی و فرهنگی دستاوردهای فلسفی و کلامی خود را در قالب نمایشگاهی در معرض دید صاحبنظران بیش از چهل کشور دنیا قرار دادند.
همايش روز جهاني فلسفه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با مراسم افتتاحیه هشتمین همایش روز جهانی فلسفه که با حضور رییس جمهور و صاحبنظران داخلی و خارجی در کتابخانه ملی ایران برگزار شد، نهادهای مختلف علمی و فرهنگی دستاوردهای خود را در حوزه علوم فلسفی، کلامی و عقلی به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش، مؤسسه حکمت و فلسفه، گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، مؤسسه مطالعات اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع)، مؤسسه میراث مکتوب، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم، بنیاد حکمت اسلامی صدرا، مجمع عالی حکمت اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، انتشارات صدرا، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم، گروه فلسفه دانشگاه اسلامی رضوی، مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، جامعه المصطفی العالمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بوستان کتاب، مرکز تحقیقات اسلامی نور، مؤسسه تالیف، ترجمه، و نشر آثار هنری(متن) و انتشارات حکمت در قالب نمایشگاه دستاوردها و آثار و کتب خود را در حوزه علوم فلسفی و عقلی در معرض دید علاقه مندان، صاحبنظران و اندیشمندان داخلی و خارجی قرار دادند.

در این نمایشگاه حدود پنج هزار کتاب، اثر و پایان نامه در حوزه علوم فلسفی و عقلی به نمایش گذاشته شده است.

حضور 12 مرکز حوزوی در این نمایشگاه از نکات جالب توجه این نمایشگاه است، نمایشگاه عکس فلسفه نیز در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی فلسفه برپا شده است.

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای فلسفی نهادهای مختلف فرهنگی کشورمان در محل برگزاری همایش روز جهانی فلسفه واقع در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برپا شده است و تا دوم آذرماه نیز پذیرای علاقه مندان است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات