۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۰۹۹۳
امام جمعه دزفول:

ولایت فقیه بهترین محور اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، ولایت فقیه را بهترین محور برای اتحاد و همدلی بین مسلمانان دانست و جامعه مبتنی بر ارزش‌های اصیل اسلامی را می‌تواند جامعه ولایی باشد.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر این که «درخشش روز غدیر خم در میان اعیاد فطر و قربان و جمعه همانند درخشش ماه در میان سایه است» اظهار داشت: عید غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی است و خداوند با نصب حضرت علی(ع) به عنوان امام اول مسلمانان دین اسلام را کامل و نعمت را بر مردم تمام کرد.

استاد حوزه های علمیه دزفول، به اقدامات دشمنان در مسائل فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان همواره در تلاش هستند تا با ایجاد شبهه بین جوانان و نوجوانان جایگاه غدیر را در بین زندگی مردم کم رنگ کنند؛ بنابراین روحانیان و نهاد های فرهنگی باید با معرفت افزایی و ژرف نگری نسبت به غدیر شبهات موجود در بین جامعه را بر طرف کنید.

امام جمعه دزفول، به پیام غدیر اشاره کرد و گفت: پیام غدیر پیام فلاح، رستگاری، سعادت، ارج نهادن به کرامت انسانی، آزاد شدن انسان ها از قید و بندهای مادیت و دل سپردن در عبودیت و بندگی خدا، صلح و دوستی انسان ها از هر نژاد و طایفه و نجات بشریت از ظلم و فساد و تباهی، از پیام های غدیرخم است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار داشت: وجود وحدت و اتحاد مسلمانان بدون وجود معیار و ملاک نمی تواند باشد؛ از این رو ولایت فقیه بهترین محور برای اتحاد و همدلی بین مسلمانان است.

استاد حوزه های علمیه دزفول، در پایان با اشاره به حدیث امام باقر(ع) مبنی بر این که «اسلام بر نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار است که هیچ کدام از آنها همانند ولایت نیست»، تصریح کرد: در سایه سار ولایت، فروع دین اقامه می‌شود و جامعه ولایی و یگانه پرست است که بر ارزش‌های اصیل اسلامی تنظیم شده باشد./945/پ202/س
ارسال نظرات