۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۹۰۹۹۴
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

روح ایدئولوژیک حاکم در بسیج، موجب اقتدار آن در دنیا شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اسلامی و مردمی بودن را دو شاخصه مهم بسیج در ایران اسلامی دانست و گفت: این دو شاخص و روح ایدئولوژیک حاکم برآن، بسیج را به نیروی بی بدیل در مقایسه با سایر قدرت های نظامی و شبهه نظامی در جهان تبدیل کرده است.
حجت الاسلام مختار نظري، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کريلاي مازندران
حجت الاسلام مختارنظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که بسیج و انقلاب اسلامی به عنوان دو پدیده همزاد هر دو ریشه در اندیشه های بلند امام راحل دارند، گفت: در دکترین سیاسی حضرت امام خمینی (ره) بسیج مردمی چه در پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی و چه در اداره کشور و دفاع مقدس جایگاه بی بدیلی داشته اند.

حجت الاسلام نظری افزود: ایجاد بسیج در باور و ذهن امام خمینی(ره) سال ها قبل از تشکیل حکومت اسلامی درایران شکل گرفت و در پنجم آذر ما سال 58 این اراده مقدس مجال توفیق رسمی پیدا کرده است.

وی با اشاره به رشد، بالدنگی و اثر گذاری فوق العاده این نهاد ارزشمند در طول دوران تأسیس، خاطرنشان کرد: علاوه بر دوران معمار کبیر انقلاب اسلامی در دوره رهبری مقام معظم رهبری، با هدایت و حمایت های پر ارزش ایشان، رو بروز جایگاه و ارزش بسیج و بسیجی در کشور برجسته تر و کارآمد تر شده است که با توجه به این مسأله رابطه بسیج و انقلاب یک پیوند ناگسستنی و عمیق بوده و حیات بسیح نیز با انقلاب اسلامی ایران عجین شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بعثتی عظیم برای احیاء و عمل به احکام نورانی اسلام ناب محمدی(ص) بود، افزود: این موضوع با بسیج و هدایت توده ها از طریق رهبری مرجعیت دینی و به پشتوانه ایدئولوژی رهایی بخش اسلام صورت پذیرفت و این حرکت در چشم انداز دکترین سیاسی عدالت که نقطه اوج آرمانی آن حکومت است که با ظهور عدالت گستر بزرگ تاریخ حضرت ولی عصر(عج) محقق خواهد شد.
 
حجت الاسلام نظری با تأکید براین که تا مقطع موعود هیچگاه رسالت انقلاب و بسیج پایان یافتنی نیست و هیچ پوینده طریقی حق ندارد یک لحظه حرکت رو به رد و تکاملی انقلاب اسلامی متوقف کند، بیان داشت: لذا در نظام سیاسی عصر غیبت یعنی ولایت فقیه برای تبدیل به چارچوب تئوریک و احکام مقررات دینی به یک چرخه عملی ارتباط مستقیم رهبر با توده ها و تحقق چرخه اهداف انقلاب و ایستادگی در مواجهه با جبهه دشمن، وجود یک سیستم انگیزشی و موتور محرکه مؤثر به نام بسیج ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی در پایان افزود: بسیج در جمهوری اسلامی ایران با دو شاخصه اسلامی و مردمی بودن و نیز روح ایدئولوژیک حاکم برآن شناخته شده و این ویژگی ها آن را به نیروی بی بدیل در مقایسه با سایر قدرت های نظامی و شبهه نظامی در جهان تبدیل کرده است./950/ت302/الف
ارسال نظرات