۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۹۱۰۲۶
امام جمعه آبادان:

ترویج ارکان دین نیازمند حاکمیت ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان گفت: ولایت فقیه، همه جوامع و انسان‌ها را به سوی توحید هدایت می‌کند؛ بنابراین اگر ولایت نباشد مقوله توحید و دیگر ارکان دین ترویج نمی‌یابد.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که امامت تعیین کننده حرکت امت در هر یک از دوره‌های گوناگون است، اظهار داشت: محوریت حرکت امت اسلامی در دوره‌های گوناگون امامت است که امامت تا روز قیامت تعیین‌کننده مسیر امت اسلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، به اصول پنج گانه دین اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص غدیر هر جامعه نیاز به رهبر و ولی دارد و تا زمانی که چشمان دنیا به قدوم با برکت امام زمان(عج) منور نشده رهبری جامعه اسلامی بر عهده مقام معظم رهبری است.

استاد حوزه های علمیه آبادان، با بیان این که عید سعید غدیرخم از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است، اذعان داشت: بزرگداشت این عید با شکوه از سوی مسلمانان جهان به دلیل تبیین امامت امام علی(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) بود.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، به واقعه غدیرخم اشاره کرد و گفت: غدیر مأموریتی الهی بود که پس از ابلاغ آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل إلیه و ...»، پیامبر اکرم(ص) موظف به ابلاغ آن برای حجاج بود به گونه‌ای که رسول اکرم(ص) در بازگشت از سفر حج در محلی به نام غدیرخم توقف کرد و همه حجاج و مردم را در آنجا جمع کرده و با بیان حدیث «‌من کنت مولاه فهذا ‌علی مولاه» علی(ع) را جانشین خود و ولی امر مسلمین در روی زمین انتخاب کرد که پس از بیعت گرفن از همه حجاج آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» بر پیامبر(ص) نازل شد.

امام جمعه آبادان، در ادامه سخنان خود، به دلایل عقب ماندگی و مستعمره بودن برخی از جوامع اشاره کرد و اذعان داشت: عدم وجود ولی و رهبر جامعه و دوری از راه امامان معصوم(ع)، از دلایل عقب ماندگی و مستعمره بودن برخی از جوامع اسلامی است.

استاد حوزه های علمیه آبادان، با بیان این که این که توحید محور اصلی حرکت مسلمانان به سوی قله های رفیع موفقیت است، به نقش محوری ولایت فقیه اشاره کرد و ابراز داشت: ولایت فقیه، همه جوامع و انسان‌ها را به سوی توحید هدایت می‌کند؛ بنابراین اگر ولایت نباشد توحید و همه ارکان دین ترویج نمی‌یابد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان تصریح کرد: امام مقام احدیت الجمع است که تکثر ها را به توحید می رساند و شاخص بزرگ توحید در بین بندگان است؛ یعنی همه اقوام و ملت ها را به سوی توحید هدایت می کند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، با اشاره به این که غدیر مبین و شاخص اصلی ولایت است، اظهار داشت: غدیر وحدت بخش جامعه متشدد است و در هر زمان و مکانی مردم را به سوی توحید سوق می دهد.

استاد حوزه های علمیه آبادان، با بیان این که ولی امر مسلمین نزدیک ترین فرد به معصومین است، گفت: ائمه اطهار(ع) معصوم مطلق هستند اما ولی فقیه معصومیتی نسبی دارد که اسراری به هیچ گونه گناهی ندارد؛ پس ولی فقیه مناسب ترین فرد برای هدایت جوامع اسلامی است.

امام جمعه آبادان، در پایان با اشاره به این که ولایت فقیه سیاستگذار حرکت کلی جوامع در سطح بین الملل است، افزود: حضور امام در جوامع موجب آثار و برکات مادی و معنوی می‌شود و همواره درایت ولی فقیه سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های گوناگون می‌شود./945/ت302/س
ارسال نظرات