۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۹۱۰۶۳
مسؤول بنیاد غدیر در آذربایجان شرقی:

غدیر هویت و شناسنامه تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: غدیر شناسنامه ولایتمداران است و باید در رسانه‌ها بازتاب بیشتری داشته باشد.
عيد سعيد غدير
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حجت‌الاسلام ابوالفضل عباس ولایی بر نقش مهم رسانه‌ها در تبیین ابعاد حادثه مهم غدیر تاکید کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه الگوی بسیج در تمام مراحل مولای متقیان علی (ع) است، اظهار داشت: بسیج همت خاصی بر ترویج فرهنگ ولایی و فرهنگ غدیر به خصوص در سال‌های اخیر داشته است، غدیرخم نخستین شناسنامه ولایتمداران و شیعه است و تشیع با این رخداد مهم شناخته می‌شوند.

حجت الاسلام ولایی خاطر نشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز این رخداد مهم باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که اتصال فکری شیعه به اسلام ناب محمدی و به نبی مکرم اسلام و توحید از ناحیه اعتقاد به امامت و ولایت است که سر منشا این اعتقاد نیز از حادثه غدیر ناشی می‌شود.

مسؤول بنیاد غدیر در آذربایجان شرقی افزود: هیچ دانشمند سنی مذهب نمی‌تواند اصل این حادثه مهم اسلامی را تکذیب کند و این مسئله از مسلمات جهان اسلام است و تنها در حدوث و ظهور این رخداد مهم نظراتی وجود دارد.

وی افزود: نویسندگان و مورخان زیادی به مسئله غدیرخم اشاره کرده‌اند که در این راستا نویسندگان غیرمسلمان و غربی نیز مشاهده می‌شوند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: حضور حداقل 90 تا 120 هزار نفر در جریان غدیرخم و معرفی علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم از مسلمات تاریخی است و این تعداد با توجه به جمعیت مسلمین در آن زمان جمعیتی بسیار زیاد محسوب می‌شده است.

حجت الاسلام ولایی افزود: در برنامه‌های گرامیداشت ولایت و نیز در مقالات و آثار نویسندگان شیعه غدیر باید بازتاب بیشتری به خود داشته باشد و خوشبختانه پرداخت به موضوع غدیر و نتایج آن در جامعه هر روز پررنگ‌تر از گذشته مشاهده می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات