۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۹۱۱۵۴
امام جمعه موقت اهواز:

روحانیان معارف غدیرخم را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، وظیفه اصلی روحانیان را تبیین معارف نهفته در غدیرخم برای اقشار جامعه دانست.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: عید غدیر عید اکمال دین، اتمام نعمت و از بزرگترین اعیاد شیعیان است.

استاد حوزه های علمیه اهواز، به برخی از رویدادهای واقعه غدیرخم اشاره کرد و افزود: با برگزیده شدن حضرت علی(ع) به عنوان امام اول مسلمانان همه زحمات و تلاش های پیامبر به نتیجه رسید.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر واقعه عید بوجود نمی آمد همه تلاش های پیامبران بی نتیجه می ماند؛ اذعان داشت: همه ادیان الهی با دین اسلام کامل، و دین اسلام با برگزیده شدن حضرت علی(ع) به عنوان امام نخست مسلمانان تکمیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: برای ترویج فرهنگ ناب محمدی باید طلاب و روحانیان معارف موجود در غدیرخم را برای مردم تبیین و بازگو و از فرصت بدست آمده در جهت اجمال دین تبلیغ کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با اشاره به استقبال پر شور مردم از عید غدیر، خاطر نشان کرد: استقبال بسیار خوبی در همه نقاط و شهر های استان صورت گرفته است، اما باید بتوانیم محتوای این عید را به خوبی بیان کنیم تا جامعه از زوایای پنهان غدیر آگاه شوند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است»، ابراز داشت: خوزستان استانی ولایت مدار و دین دار است که انشاءالله با ترویج فرهنگ اصیل اسلامی عشق و معرفت ایرانیان به امامن معصوم بیشتر و عمیق تر شود.

وی در پایان به برخی از اقدام های خصمانه مستکبران اشاره کرد و گفت: دشمنان با سست کردن عقاید مردم در تلاش هستند تا به اهداف ننگین خود دست یابند، اما آنان غافل از خو گرفتن مردم با ولایت و ائمه اطهار(ع) هستند و نمی توانند باور های ملت ایران را سست کنند./945/ت303/ص
ارسال نظرات