۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۱۲۰۵
آیت الله نورمفیدی:

جوامع مادی از درک جایگاه ولایت و رهبری عاجز هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نقش ولایت و امامت در زندگی ما یک نقش سطحی و رونمایی نیست، تصریح کرد: جوامع مادی از درک مناسب جایگاه ولایت و رهبری عاجز هستند.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار مدیران آموزش و پرورش استان، با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش گلستان، گفت: وقتی انسان به دنبال حاشیه نباشد می تواند کارهای بسیار زیادی را انجام دهد.

وی پرداختن به مسائل دینی و فرهنگی در آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: متولیان دستگاه تعلیم و تربیت باید بیشتر به این مسأله بپردازند؛ چون این مسائل می تواند در کشور و جامعه ما تحول اساسی به وجود آورد.

امام جمعه گرگان با تبریک در پیش بودن عید سعید غیدر به مسأله ولایت اشاره کرد و با بیان این که نقش ولایت در بینش شیعی و تفکر ما نسبت به مسأله رهبری با دیگر جوامع اسلامی و غیر اسلامی تفاوت دارد، بیان داشت: در دیگر جوامع موضوع رهبری تنها جنبه مدیریت دنیوی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که مسأله رهبری و حاکمیت در حال طی کردن دوران تکامل خود است، افزود: این مسأله مهم جامعه اسلامی بالاخره به آخر الزمان برای اداره جهان می رسد.

وی افزود: در نگاه و تفکر شیعی، مسأله رهبری یک حساسیت دیگری دارد و همه آنهایی که امروز در رابطه با نگاه و عقلانیت حاکمیت مطرح است در بینش شیعی است، اما محدود به آن نیست.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که برخی معتقدند پیشرفت ها و توسعه های مادی کفایت نمی کند، تصریح کرد: اگر قرار است جامعه ای توسعه یافته باشد باید در همه جنبه های انسانی پیشرفت کند و اگر انسان در جنبه های دیگر جامعه توسعه پیدا نکند، آن توسعه هم نمی تواند به نتیجه برسد.

وی با بیان این که نگاه تشیع به مسأله امامت و رهبری تنها توسعه و پیشرفت مادی نیست، بلکه در همه زمینه ها است، ادامه داد: شیعیان به معنای حقیقی کلمه انسان هایی متعالی و پیرو ولایت و امامت هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نقش ولایت و امامت در زندگی ما یک نقش سطحی و رونمایی نیست، تصریح کرد: نقش ولایت و امامت در اعماق وجودمان باید وارد شود.

وی در ادامه سخنان خود به نقش تأثیر گذار آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش امروز به تعبیری به معنی پاره های تن هستند و نقش حساسی می تواند داشته باشد.

امام جمعه گرگان با قرائت روایاتی از امام جعفرصادق(ع) در خصوص تعلیم و تربیت، افزود: آموزش و پرورش شعاع نور ولایت در دل های مسؤولان است.

آیت الله نورمفیدی معلمان را همچون خیرین خواند و گفت: خیر یعنی خوب بودن و هر آنچه را که از آن به خوبی یاد کنیم خیّر است.

به گفته وی، افراد دارای مسؤولیت در آموزش و پرورش و به خصوص معلمان می توانند جامعه را زیر و رو کنند و جامعه را بالا و پائین ببرند و می توانند نقش بسیاری ایفا کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که راه رفتن، اخلاق و برخورد خود معلمان در کلاس بسیار می تواند ایفای نقش کند، ادامه داد: خیر بودن کار معلمی باید در آموزش و پرورش تبدیل به یک فرهنگ شود ودر آموزش و پرورش نهادینه شود./950/پ202/الف

ارسال نظرات