۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۱۲۳۳
مسؤول موسسه لیله القدر:

علما وارثان حقیقت غدیر هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه لیله القدر قم بیان داشت: یاران ولایت از سلمان فارسی تا عالمان راستین دوران غیبت با قلم، شمشیر، تقیه، نقل روایات، نشر احادیث و جمع آوری سخنان اهلبیت(ع) در تثبیت پیام غدیر کوشیده اند.
حجت الاسلام سيدعباس لاجوردي

حجت الاسلام سیدعباس لاجوردی، مدیر مؤسسه لیله القدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: غدیر واقعه تاریخی است که نشان دهنده پایداری افراد در اوامر الهی است.

وی بیان داشت: برخی از همان زمان که پیامبر(ص) وصایت امیر المومنین(ع) را بیان کردند، به دنبال کارشکنی بودند و برای تصاحب قدرت گروه تشکیل دادند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه غدیر نشان ایثار است، بیان داشت: حضور نبی مکرم اسلام(ص) موجب شده بود تا فتنه بروز نکند اما بعد از ایشان قصه بی وفایی به واقعیتی عینی مبدل شد.

وی با بیان این که علمای صدر اسلام تا به حال وارثان حقیقت غدیر بوده اند، گفت: یاران ولایت از سلمان فارسی تا عالمان راستین دوران غیبت با قلم، شمشیر، تقیه، نقل روایات، نشر احادیث و جمع آوری سخنان اهلبیت(ع) در تثبیت پیام غدیر کوشیده اند.

این محقق حوزوی اظهار داشت: امیر المومنین علی(ع) خود روایتگر واقعه غدیر خم است و این واقعه توسط شیعیان سینه به سینه نقل شده است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل غدیر هیچ منافاتی با وحدت ندارد، ادامه داد: وحدت برای معاش و حیات مادی است و ما طبق آیات قرآن باید با ادیان آسمانی همچون یهود و مسیحیت تعامل مثبت داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که وحدت، آموزه ائمه طاهرین(ع) است و وظیفه ما اخذ مشترکات با سایر مذاهب اسلامی است، بیان داشت: وحدت توحیدی با ادیان، وحدت اسلامی با مسلمانان و وحدت ایمانی با شیعیان باید پیوسته مورد توجه ما باشد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ما دلیلی برای برخوردهای تند نداریم اما مذاهب می توانند عقاید خود را داشته باشند و از آزاد اندیشی بهره مند شوند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات