۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۱۲۳۴
آیت الله شبستری:

جهاد علمی و عقیدتی طلاب هیچ گاه تعطیل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر نقش حوزه های علمیه در مقابله با جنگ نرم، گفت: جهاد علمی و عقیدتی طلاب و روحانیان تعطیل شدنی نیست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع بانوان طلبه حوزه علمیه صادقیه تبریز اظهار داشت: جهاد عقیدتی طلاب و روحانیان تعطیل شدنی نیست، چراکه دشمنان از هر فرصتی برای تبلیغ علیه باورهای دینی مسلمانان استفاده می کنند.

وی با اشاره به این که جهاد نظامی بر بانوان سفارش نشده است، گفت: جهاد علمی، فکری و عقیدتی حوزه های علمیه خواهران امروز حساس تر از گذشته است.

آیت الله شبستری با تاکید بر آمادگی طلاب برای پاسخگویی به القائات و شبهات وارد شده از سوی دشمنان اسلام، خاطر نشان کرد: گسترش مطالعات فقهی، عمومی و آشنایی با مواضع دشمن یکی از مهم ترین اصول تبلیغ در شرایط فعلی به شمار می رود.

عضو خبرگان رهبری گفت: حضور تأثیرگذار و روشنگرانه بانوان طلبه در مجالس دینی و مذهبی، خرافه زدایی از مبانی اسلام ناب محمدی را در پی دارد.

وی تواضع و اخلاص در تبلیغ را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بانوان مبلغ نباید منتظر مراجعه مخاطبان باشند و انتظار داشته باشند که همواره مورد تکریم و احترام قرار گیرند، وظیفه یک مبلغ دینی شناسایی شبهات و پاسخگویی بر اساس منطق دینی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مخاطب شناسی و زمان شناسی را یکی دیگر از عوامل مهم در تبلیغ دانست و گفت: جوان گرایی مبلغان و ایجاد رابطه صمیمی با نسل جدید و آینده ساز جامعه رسالت مهم دیگر بانوان طلبه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرز آموزش علوم اسلامی پرداخت./935/پ202/الف
ارسال نظرات