۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۹۱۲۳۶
عضو خبرگان رهبری:

تربیت دینی و تهذیب محور فعالیت دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اردبیل علم آموزی بدون توجه به تهذیب نفس و تقوای الهی را بیهوده دانست و گفت: تربیت دینی و تهذیب باید محور فعالیت دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در دیدار قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در اردبیل، اظهار داشت: اگر علم آموزی همراه با تهذیب نفس و توجه به تقوای الهی نباشد، فایده و نتیجه ای برای بشریت نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: توجه به امر تربیت دینی و تهذیب باید در کنار آموزش علوم مختلف مورد نظر مسؤولان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، زیرا نظام اسلامی ایران نیازمند آینده سازانی متعهد و متخصص است.

عضو خبرگان رهبری گفت: تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص نیز بی فایده است، نگاه تک بعدی به این مسأله همواره نظام را با آسیب های جدی مواجه کرده است.

امام جمعه اردبیل معلم را تأثیرگذارترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: باید سرمایه گذاری بیشتری در آموزش و پرورش برای فرهنگیان انجام گیرد تا آنها با فراغ بال بیشتری به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

وی با تأکید بر فراهم کردن رفاه بیشتر برای معلمان، گفت: تأثیرگذاری برنامه های آموزشی، تربیتی و فرهنگی مدارس بیش از سایر نهادها است، از این رو بهره مندی از دبیران متعهد، متخصص و همچنین دین مدار نیاز امروز جامعه است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار از انتصاب احمد محمودزاده به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد و بر استفاده از نکته نظرات نخبگان و فرهیختگان حوزه تعلیم و تربیت اسلامی تاکید کرد./935/پ202/الف
ارسال نظرات