۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۹۱۲۶۴
روز گذشته؛

یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس، با حضور مسؤولان استان، طلاب و روحانیان و خانواده های شهدا و ایثارگران در مدرسه دارالشفا قم برگزار شد.
شهيد قنوتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس و شهید شاخص بسیج طلاب و روحانیون، حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی، با حضور مسؤولان استان، طلاب و روحانیان و خانواده های شهدا و ایثارگران عصر سه شنبه در سالن همایش های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور و نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب استان قم برگزار شد، حجت الاسلام کدخدایی نمانیده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور، با تجلیل از جانفشانی ها و رشادت های شهید حجت الاسلام قنوتی تصریح کرد: وی پیرو خط امام بود و در راستای تبلیغ دین اسلام در شهرهای مختلف کشور متحمل رنج و مرارت های بسیاری شد.

وی در ادامه به حضور این شهید بزرگوار در دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: وی با ایفای جانانه نقش خود در عرصه های مختلف دفاع مقدس و به ویژه در خرمشهر دشمن بعثی را وادار به عقب نشینی کرد.

در ادامه این مراسم سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه قم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از شهید قنوتی به عنوان چهره ای شاخص یاد و تصریح کرد: این شهید بزرگوار برای دفاع از انقلاب و دین از همه چیز گذشته بود و از هیچ چیز باکی نداشت.

وی عزت و اقتدار نظام اسلامی را مرهون خون شهیدان دانست و با تاکید بر اینکه باید قدردان و پاسدار خون شهدا باشیم ابراز داشت: پیام شهدا درس بصیرت و آگاهی است و همه باید به این مساله توجه کنیم.

سردار مهدوی نژاد تصریح کرد: شهید حجت الاسلام قنوتی در روزگار غربت ملت و انقلاب و روزهای سرنوشت ساز نظام اسلامی نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کرد و ما باید راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

حجت الاسلام محسن شریف قنوتی، فرزند این شهید بزرگوار و از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز در این همایش خاطراتی از پدر شهید خود را برای حاضران بیان کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به واسطه نام شهدا زنده و جاوید مانده و می ماند گفت: این شهید بزرگوار می گفت اگر خدایی ناکرده پیشروی انقلاب اسلامی متوقف شود، باید دانست که مسیر نزولی در جوامع بشری پیدا خواهد شد.

این جانبازان دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید قنوتی توجه و عنایت خاصی به لباس مقدس روحانیت داشت و عمامه را کفن خود می دانست و می گفت: می خواهم با این لباس به ملاقات خدا و رسول بروم و پیکر مطهر وی با قبا دفن شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات