۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۹۱۲۸۸
آیت الله علوی گرگانی:

وحدت حول محور روحانیت و مرجعیت یک امر اساسی و کلیدی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برخواسته از روحانیت و مرجعیت است وحدت حول محور روحانیت و مرجعیت را یک امر اساسی و کلیدی خواند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تبریک عید سعید غدیر به تبیین فلسفه بعثت انبیای الهی پرداخت و گفت: علت اصلی بعثت انبیاء این بود که مردم در مسیر ولایت باشند، آیات قرآنی و روایات نیز نشان می دهد که خداوند همه حرکات را در مسیر ولایت خواسته است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت ملت باید همواره با رهبری و مرجعیت توام باشد ابراز داشت: وحدت حول محور روحانیت و مرجعیت یک کار و امر اساسی و کلیدی است.

وی فاصله انداختن بین ملت و روحانیت و مسئولان را از جمله نقشه های دشمنان دانست و تاکید کرد: دشمنان نقش برجسته روحانیت را در بین جامعه و مردم درک کرده اند از این رو تلاش می کنند بین روحانیت و مردم فاصله بیاندازند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: انقلاب اسلامی ایران برخواسته از روحانیت و مرجعیت است و با گذشت بیش از سی سال از پیروزی آن روز به روز قدرت و اقتدار نظام روشن تر می شود.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خداوند تبارک و تعالی اصل نظام و انقلاب و اسلام را تضمین کرده است اما این مساله رفع مسئولیت از ما نمی کند و ما باید مراقب مسئولیت های خود باشیم.

آیت الله علوی گرگانی استعانت از خدا و صبر در برابر مشکلات را دو عنصر مهم در موفقیت ارزیابی و تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون این صبر و تحمل مراجع، علما و مردم بود که انقلاب را به این جا رسانده است و از این به بعد نیز باید اینگونه باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از ثبات حزب موتلفه در پیروی از ولایت و مرجعیت خاطر نشان کرد: اعضای حزب موتلفه تربیت شده در مکتب روحانیت هستند و در ادامه مسیر خود هم نباید از ولایت مرجعیت و روحانیت جدا شوند./924/پ202/ج
ارسال نظرات