۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۱۳۱۱
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب حوزه علميه سفيران هدايت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 55 نفر از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه، پیش از ظهر امروز در آستانه روز عید غدیر خم به دست حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند.

 حضرت آیت‌الله سبحانی در این مراسم با تبریک عید غدیر خم، اظهار داشت: سربازان امام زمان‌(عج) امروز رسماً سربازی خود را اعلام و در دفتر امام زمان(عج) نام‌نویسی می‌کنند.

وی خطاب به طلاب با بیان این‌که امروز اگر معمم می‌شوید برخی حلال‌ها بر شما حرام خواهد شد، تصریح کرد: طلاب باید مقید به اخلاق اسلامی باشند و مسلم است که رعایت اخلاق اسلامی برای آنان جنبه الزامی دارد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد حسینی‌تبار، معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه پیش از این در گفت‌وگو با رسا از نام‌نویسی 71 نفر از طلاب مجتمع آموزش عالی فقه برای معمم شدن همزمان با عید غدیر خبر داد و ابراز داشت: در این مراسم 55 نفر از طلاب و فضلا که 28 نفر آنان از سطح چهار، 14 نفر از سطح سه و 13 نفر از سطح دو حوزه هستند مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

وی یادآور شد: معاونت فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه براساس ضوابط ابلاغی جامعةالمصطفی پس از تأیید شرایط اعتقادی، علمی، اخلاقی و عبادی برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت به طلاب غیرایرانی متقاضی تعمم مجوز می‌دهد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات