۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۱۳۲۸
همزمان با عید غدیر صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم جشن عید غدیر در بیوت مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز عید سعید غدیر خم، مراسم جشن این روز بزرگ در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار می شود.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز عید سعید غدیر خم، فردا پنج شنبه هجدهم ذی الحجه مراسم جشن و سرور این روز بزرگ در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله علوی گرگانی و دیگر علما مراسم جشن عید سعید غدیر برگزار خواهد شد.

در این مراسم ها، سخنرانان به تبیین مناقب و فضائل حضرت علی(ع) و تشریح ابعاد مختلف واقعه تاریخی غدیر خواهند پرداخت و مداحان اهل البیت(ع) نیز به مداحی می پردازند.

گفتنی است همزمان با جشن های عید غدیر و دهه ولایت، مراسم جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم با حضور مراجع تقلید و علما برگزار می شود.

تعداد 55 نفر از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه نیز پیش از ظهر چهارشنبه در آستانه روز عید غدیر خم به دست حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در این مراسم با تبریک عید غدیر خم، اظهار داشت: سربازان امام زمان‌(عج) امروز رسماً سربازی خود را اعلام و در دفتر امام زمان(عج) نام‌نویسی می‌کنند.

این گزارش حاکی است، در سالروز عید غدیر و تاج‌گذاری حضرت علی‌(ع) به دست پیامبر اکرم‌(ص)، 43 نفر از طلاب حوزه علمیه قم، سه‌شنبه شب به دست آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه امام خمینی(ره)مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت، شدند.

رییس این مؤسسه در سخنانی بر اهمیت اخلاق و تهذیب نفس در حوزه‌های علمیه تأکید و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط خالصانه با خداوند متعال و پیشرفت در مسیر الهی جز با تهذیب نفس و پاک کردن خود از آلودگی‌ها و آراسته شدن به زیور تقوا و استفاده از نور ولایت میسر نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی، ادامه داد: کسانی که شیفته لحظه‌های زودگذر دنیا هستند ارزش این ارتباط خالصانه را نمی‌دانند، غافل، آفت‌زده و منحرفند، یا راه را اشتباه گرفته‌اند.

گفتنی است در روز و شب عید غدیر نیز شمار دیگری از طلاب و روحانیان با حضور مراجع تقلید و علما لباس مقدس روحانیت را به تن خواهند کرد. مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود. /924/پ201/ص
ارسال نظرات