۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۹۱۳۳۴
امام جمعه رامشیر:

صلح، دوستی و محبت از پیام‌های اصلی غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامشیر، با اشاره به پیام عید غدیر، گفت: صلح، دوستی، محبت، توحید، اخوت و برادری و نجات انسان ها از ظلم و ستم مستکبران، از پیام های عید غدیر است.
عدير غدير، جشن عيد غدير
حجت الاسلام موسی سلمانپور، امام جمعه رامشیر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است، اظهار داشت: بزرگداشت عید غدیر زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر، غفلت از رویداد های واقعه غدیرخم را موجب وقوع حوادث نا گوار در جامعه عنوان کرد و افزود: غفلت مردم کوفه از واقعه غدیر و جریان های مرتبط با آن موجب بوجود آمدن حادثه تلخ عاشورا شد؛ بنا براین هر چه مسأله غدیر را برای مردم به خصوص جوانان و نوجوانان باز گو کنیم، بیشتر به مسایل غدیر آشنا می شوند که این مسأله نیز سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

حجت الاسلام سلمانپور، در ادامه سخنان خود، به استقبال گسترده مردم از این عید با شکوه اشاره کرد و اذعان داشت: بحمدلله روز به روز استقبال مردم از این عید با شکوه بیشتر و گسترده تر می شود که مسؤولان باید با اتخاذ رویکرد های جدید مردم را در شرکت این گونه مراسم ها دعوت کنند.

استاد حوزه علمیه رامشیر، با بیان این که عید غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت الهی است، تصریح کرد: بزرگداشت عید غدیر تبیین کننده اصلی جایگاه امامت و رهبری است که استمرار بر ارزش های این عید الهی موجب ارتباط ولایت فقیه با ولایت ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه رامشیر، به نقش برجسته روحانیت در تبیین جایگاه ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) اشاه کرد و گفت: روحانیان به عنوان متخصصان مسأله ولایت و پیش تازان عرصه های مقابله با جنگ نرم، باید از نظر استراتژیکی نسبت به مسأله امامت و ولایت نقش برجسته خود را ایفا کنند که این امر سبب خنثی شدن سایر دسیسه های دشمنان می شود.

وی به اهدف دشمنان در عرصه های جنگ نرم علیه ایران اشاره کرد و اذعان داشت: از بین بردن ارتباط میان مردم و نظام، کم رنگ کردن نقش و عزمت غدیر در بین آحاد جامعه، از اقدام های دشمنان در مسایل فرهنگی علیه ایران است.

حجت الاسلام سلمانپور، با اشاره به پیام عید غدیر، گفت: پیام صلح، دوستی، محبت، توحید، اخوت و برادری و نجات انسان ها از ظلم و ستم مستکبران، از پیام های عید غدیر است.

وی در پایان از بین رفتن توطئه های دشمنان را در گرو آگاه سازی به موقع و درست از سوی روحانیان و طلاب حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: هر چه طلاب و روحانیان بتوانند جایگاه و ارزش غدیر را در بین مردم تبیین کنند، مردم بیشتر از اقدام های دشمنان آگاه می شوند./945/ت302/ص
ارسال نظرات