۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۹۱۳۸۵
آیت الله علوی گرگانی:

عید غدیر استمرار دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، عید غدیر را استمرار دین اسلام دانست و انحراف از مسیر ولایت را عامل بسیاری از مشکلات و انحرافات ارزیابی کرد.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب، در دیدار با مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، با تبریک عید سعید غدیر از این روز به عنوان عید الله الاعظم یاد کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی تصریح کرد: عید غدیر، عیدی بسیار مهم و با ارزش است و شاید در اسلام چنین روزی را پیدا نکنیم.

آیت الله علوی گرگانی، با بیان اینکه عید غدیر عید الله الاکبر است، تصریح کرد: عید غدیر استمرار دین اسلام است و اگر این روز تاریخی و مهم نبود ما هیچ چیز نداشتیم.

وی پیروی از ولایت را رمز سعادت جوامع دانست و بیان داشت: اگر از مسیر ولایت جدا شویم همان بلایی که در صدر اسلام بر سر مسلمانان آمد، بر سر ما خواهد آمد.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه، با بیان توصیه هایی به مبلغان ابراز داشت: شما باید قدر خود را بدانید و توجه داشته باشید که کار شما چقدر مهم و حساس است و نباید برای مادیات به تبلیغ بروید.

وی نشر معارف اسلامی و تبیین احکام و تبلیغ دین را رسالت روحانیان و مبلغان دانست و گفت: آگاه کردن مردم و نسل جوان نسبت به احکام شرعی و سایر مسائل بسیار مهم است و مبلغان باید به این امور توجه کنند.

آیت الله علوی گرگانی در پایان ابراز داشت: اگر قدر ولایت را بدانیم همه چیز خواهیم داشت و تمام لذت های حقیقی از آن ما است، اما اگر ولایت را نداشته باشیم هیچ چیز نخواهیم داشت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات