۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۹۱۳۸۶
برای نخستین بار؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب حوزه های علمیه، با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در شب عید سعید غدیر خم و برای نخستین بار، مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب حوزه های علمیه، با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم جشن شب عید سعید غدیر خم که با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی(ع) در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، تعداد بیست نفر از طلاب ممتاز حوزه های علمیه استان های تهران و البرز در حرم کریمه اهل بیت به دست حضرت آیت الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند و مراسم عمامه گذاری خود را در این شب فرخنده جشن گرفتند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این مراسم، با تبریک عید سعید غدیر خم، از این روز به عنوان عید الله الاعظم و الاکبر یاد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پوشیدن لباس مقدس طلبگی افتخاری بزرگ است، برای موفقیت طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند دعا کرد و اظهار داشت: طلاب و فضلایی که این لباس مقدس را می پوشند باید قدر خود و این لباس را بدانند.

در این مراسم همچنین حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل البیت(ع) به مداحی و سرود خوانی پرداخت و اقشار مختلف مردم، مراسم جشن باشکوهی را برگزار کردند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات