۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۹۱۴۰۱
حجت الاسلام مصباح:

باید راه علمی خود را جدای از پشتیبانی های بین المللی ادامه دهیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید فلسفه، با اشاره به انصراف یونسکو از حضور در همایش روز جهانی فلسفه گفت: این اتفاق نشان داد که باید راه علمی خود را جدای از پشتیبانی های بین المللی ادامه دهیم.
آغاز به کار همايش روز فلسفه در تهران
حجت‌الاسلام مجتبی مصباح از صاحبنظران فلسفه اسلامی و علوم عقلی، در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی فلسفه که در سالن همایش های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انصراف یونسکو از حضور در این همایش، ابراز داشت: انصراف یونسکو از حضور در همایشی علمی و فرهنگی مایه تاسف است.

وی کناره گیری یونسکو را به دلیل فشارهای سیاسی دانست و گفت: کناره گیری این سازمان مایه تاسف است، کسانی که ادعای جدایی علم از سیاست را می کنند، عملا تحت فشارهای سیاسی قرار می گیرند و بدون هیچ گونه توجیهی از ورود به مسائل علمی کناره گیری می کنند.

این استاد حوزه گفت: امیدواریم این مسائل نشانه ای برای اهل بصیرت و موجب تنبه باشد که به پشتوانه و پشتیبانی اینها دلخوش نکنند و راه خود را ادامه دهند.

حجت الاسلام مصباح گفت: این مسائل باید درسی برای ما باشد که راه علمی خود را جدای از پشتیبانی های بین المللی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: آنها اگر همراهی کردند، به نفع خودشان است، اما اگر همراهی نکردند ما ضرر نخواهیم کرد، به ضرر خودشان است و بهتر است در این مسائل تجدید نظر کنند.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر اینکه ما باید در همه عرصه ها روی پای خود بایستیم، ابراز داشت: باید در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی استقلال خود را حفظ کنیم و راه خود را ادامه دهیم.

این استاد فلسفه گفت: در عرصه علمی نیز چنین وضعیتی حاکم است و ما باید روی پای خود بایستیم و با اتکا به منابع علمی و توانمندی های خودمان حرکت کنیم. /924/پ202/ص

ارسال نظرات