۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۹۱۴۰۷
حجت الاسلام بی ریا:

طلبگی و سربازی امام زمان افتخاری والا و مقدس است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، رسالت اصلی طلاب را تبلیغ دین دانست و تاکید کرد: طلبگی افتخاری والا و مقدس است و سربازان امام زمان(عج) باید به این مساله توجه کنند.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، شب گذشته در مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب مدرسه علمیه حقانی قم که با حضور حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید در این مدرسه علمیه برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر، خطاب به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند، ابراز داشت: شما باید قدر این لباس را بدانید و در مسیر رضایت الهی و حضرت صاحب الامر(عج) گام بردارید.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، طلبگی را افتخاری والا و مقدس دانست و خطاب به طلاب و روحانیان حاضر در جلسه ابراز داشت: قدر نعمت طلبگی و سربازی امام زمان را بدانید زیرا همواره مورد عنایت حضرت صاحب الامر(عج) هستید.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید قدردان لباس مقدس روحانیت و نعمت طلبگی باشند و خود را به ملزومات طلبگی مجهز متعهد بدانند، یادآورشد: نقش اساسی و کلیدی طلاب و روحانیان بر اساس آموزه های دینی و روایی، تبلیغ و نشر احکام دین است و ما باید با زهد، تقوا و اخلاص و مجاهدت در راه تبلیغ دین گام برداریم.

حجت الاسلام سقای بی ریا ولایت را استمرار مساله نبوت دانست و با اشاره به جایگاه بالای ولایت خاطرنشان کرد: نعمت امامت و ولایت بزرگ ترین نعمت بعد از رسالت است.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، با تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام علی (ع) تاکید کرد: این امام همام حقیقتی ماورای زمان و آئینه تمام نمای حقیقت بودند و ما باید به ابعاد مختلف زندگی، سیره و منش ایشان توجه کنیم و از زندگی این امام همام درس بگیریم.

حجت الاسلام سقای بی ریا، خواستار توجه بیشتر به کتاب گرانسنگ نهج الباغه شد و بیان داشت: مطالعه شخصیت و سیره امام علی(ع) بسیار تاثیر گذار و درس آموز است و ما باید به کتاب نهج البلاغه توجه بیشتری داشته باشیم./924/پ202/ص

ارسال نظرات