۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۹۱۴۲۶
آیت الله کعبی:

ملت ایران فضیلت‌های مکتب غدیر را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری غدیر را روز نصرت، پیروزی اسلام دانست و اظهار داشت: مردم برای زنده‌نگه داشتن ولایت امام علی(ع) به عنوان ارزشمند‌ترین تندیس کمال انسانی و فضیلت اخلاقی، تا کنون فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌اند.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیه «‌الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی ...‌»‌ اظهار داشت: این آیه پس از انتصاب حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین نازل شده که امامت حضرت علی(ع) را به اثبات می‌رساند همه فرق اسلامی به این مطلب اذعان دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آیه «‌یا ایها الرسول بلغ ما انزل إلیک من ربک...»، اذعان داشت: این آیه شریفه قبل از ابلاغ امامت حضرت علی(ع) بر پیامبر نازل شده که عدم اعلام امامت علی(ع) را موجب ناتمام ماندن رسالت پیامبر می خواند؛ از این روی این وظیفه را بر عهده پیامبر اکرم می گذارد و با آن جناب قوت قلب و امید می دهد که خداوند همواره یار و پشتیبان تو است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به برخی منابع و راویان این واقعه تاریخی اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه امینی در آثار مرتبط با واقعه غدیرخم، سید میر حامد حسین لک ذهبی در کتاب ابقات الانوار، کتاب طبری متوفی سال 310ق، ابن اساکر شافعی متوفی سال 371ق، فخرالدین رازی شافعی متوفی سال 606ق و سلیمان قندوزی حنفی متوفی سال 1293ق، بر واقعیت واقعه غدیر خم اتفاق نظر دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل إلیک من ربک و ...»، گفت: این آیه از سوی خداوند و بوسیله جبرئیل در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجری در محلی به نام غدیرخم بر پیامبر نازل شد که پیامبر برای اجرایی کردن آن به همه حجاج دستور تجمع در منطقه غدیرخم را داد و با بیعت گرفتن از همه مردم حاضر در محل غدیرخم، حضرت علی را به عنوان ولی امر مسلمین انتخاب نمود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که اگر واقعه عید غدیر بوجود نمی آمد همه تلاش های پیامبران بی نتیجه می ماند؛ اذعان داشت: همه ادیان الهی با دین اسلام کامل، و دین اسلام با برگزیده شدن حضرت علی(ع) به عنوان امام نخست مسلمانان تکمیل شد.

آیت الله کعبی، با بیان این که پیام غدیر برای مردم دنیا آمیخته با علم، ایمان، معنویت، عدالت و فضیلت بر پایه رهبری الهی در سراسر جهان است، اظهار داشت: مردم برای زنده نگه داشتن ولایت امام علی(ع) به عنوان ارزشمند‌ترین تندیس کمال انسانی و فضیلت اخلاقی فعالیت‌های بسیاری را انجام داده اند که جشن های عید غدیر از جمله مراسم هایی است که مردم برای برگزار کردن آن تلاش های زیادی را صورت داده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که روز غدیر روز نصرت، پیروزی اسلام و یأس و نا امیدی کفار است، خاطر‌نشان کرد: گرامی داشتن این روز موجب اقتدار و عزت مسلمانان می شود که این مسأله عاملی مؤثر در خنثی شدن توطئه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اقدامات دشمنان نسبت به ایجاد فتنه در بین مسلمانان گفت: عید غدیر خم افزون بر شیعیان، شامل همه‌ مذاهب مسلمان سراسر جهان است؛ اما دشمنان با تفرقه افکنی بین مسلمانان سعی در دسترسی به اهداف شوم خودشان هستند، که خوشبختانه با وجود روایت های مستدل از سی و پنج نفر از صحابه، مانع بروز هرگونه شک و شبهه بین مسلمانان می شود، اما باز هم کسانی که به این درباه غدیر در شک هستند، ‌می‌توانند به کتاب الغدیر علامه امینی که از منابع مختلف و گوناگون شیعه و سنی استخراج شده است، مراجعه کنند./945/ت301/س
ارسال نظرات