۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۱۴۹۲
امام جمعه اردبیل:

معنویت‌گرایی کاذب ساخته و پرداخته اندیشه سکولار است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: غرب با ترویج اندیشه جدایی دین از سیاست، به دنبال نوعی معنویت کذایی میان مردم است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، امروز در خطبه‌ های نماز جمعه مرکز استان اظهار داشت: اعتقاد به قدسیت اصلی‌ترین نقطه اختلاف فکر اسلام و غرب است.

وی با بیان این که جدایی دین از سیاست شاه‌‌بیت اندیشه سکولار است، گفت: غرب با به راه انداختن اندیشه جدایی دین از سیاست، به دنبال نوعی معنویت کذایی میان مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، ترویج عرفان های کاذب را زاییده اندیشه سکولار دانست و افزود: در اندیشه سکولار تلاش بر این است که دین در جامعه کنار گذاشته شود و مردم به حال خود رها شوند.

عضو خبرگان رهبری، تفکر اسلام آمریکایی را ناشی از اندیشه های سکولاریستی دانست و اظهار داشت: نتیجه چنین اسلامی خنثی، دور کردن بشر از حقیقت و ترویج روحیه فردگرایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادگار ارزشمند امام راحل است، ندای بسیج عزت و اقتدار واقعی را به میهن اسلامی ایران به ارمغان آورد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این که بسیج تنها با اهداف جهادی شکل نگرفته است، گفت: بسیح امروز در صحنه‌های مختلف حضوری فعال دارد و توانسته اقتدار و عظمت واقعی را نشان دهد، بسیج امروز هم در سنگر ملی و هم دینی وظیفه خود را انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، ولایت را نخستین رکن بسیج دانست و ادامه داد: اگر تا به امروز بسیج توانسته در پیشبرد نظام حرکتی سازنده داشته باشند در سایه پیروی از خط ولایت بوده است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ مباهله، اظهار داشت: در این حادثه تاریخی پیامبر اکرم(ص) اهل بیت خود را در برابر مسیحیان به مباهله دعوت کرد که هدف از آن اثبات حقانیت دین اسلام بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: این حادثه سند زنده بر حقانیت اسلام، فضیلت اصحاب، سند فضیلت حضرت زهرا(س) و اوج کرامت اسلامی بود./935/پ201/الف

ارسال نظرات