۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۹۱۵۰۹
امام جمعه زاهدان:

پیوند بسیج با روحانیت اصیل سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان، با تأکید بر این که پیوند بسیج با روحانیت اصیل هرگز نباید کم رنگ شود گفت: حفظ تفکر بسیجی از پیوند محکم بسیج مردمی با حوزه های علمیه و روحانیت اصیل سرچشمه می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان حجت الاسلام و المسلمين سليماني،‌امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در خطبه های این هفته نمازجمعه زاهدان که در مصلی قدس این شهر ایراد شد، با تبریک عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: واقعه غدیر بیانگر این حقیقت است که اسلام در حکومت جایگاه بسیار رفیع دارد و اسلام باید به عنوان دین حکومتی باشد.

وی افزود: متأسفانه در برخی از کشورهای اسلامی، اسلام در حاکمیت جایگاهی ندارد و اسلام تنها در حوزه ارتباط فردی با خدا تعریف شده است، اما ماجرای غدیر بیانگر آن است که اسلام حکومت را رها نمی کند و برای سرنوشت اسلام و امت اسلامی تعیین تکلیف کرده است.

امام جمعه زاهدان، با بیان این که باید از غدیر درس های زیادی آموخت، خاطر نشان کرد: اسلام دین حکومت، سیاست، عبادت، عرفان و معنویت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و با تبریک این هفته، اختلاف و تفرقه را عامل شکست امت اسلامی دانست و افزود: یکی از ضرورت های بسیج حفظ وحدت و پرهیز از منیت، اختلاف و تفرقه است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم ایجاد وحدت در جامعه پیوستگی بسیج با روحانیت و روحانیت با بسیج مردمی است.

عضو خبرگان رهبری، تصریح کرد: پیوستگی بسیج با روحانیت اصیل هرگز نباید کم رنگ شود، زیرا بسیج بدون روحانیت اصیل شکست پذیر است و حفظ تفکر بسیجی از پیوند محکم بسیج مردمی با حوزه های علمیه و روحانیت اصیل سرچشمه می گیرد.

خطیب جمعه زاهدان با بیان این که دشمن سعی دارد روحانیت را از متن مردم جدا کند تا زودتر به اهداف پلید و شیطانی خود برسد، یاد آور شد: استقبال بی نظیر و حماسی مردم قم از مقام معظم رهبری نشان دهنده خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب داشت.

امام جمعه زاهدان، از هوشمندی و بیداری به عنوان سرمایه هایی مهم برای امت اسلامی نام برد و تأکید کرد: پیوستگی بسیج با مسجد و بسیج با روحانیت یکی از ضرورت های حفظ تفکر بسیجی است که باید همچنان این پیوستگی محکم و استوار باشد.

حجت الاسلام سید جواد علوی، نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته زاهدان گفت: بسیج در حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه، مبارزه با جنگ نرم دشمن و جذب و ساماندهی آحاد مردم همچنان استوار و ثابت قدم است.

وی، با برشمردن ویژگی های تفکر بسیجی، تأکید کرد: بسیج با افزایش بینش و دانش سیاسی خود قله های افتخار را فتح خواهد کرد ./940/پ201/الف
ارسال نظرات