۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۹۱۵۱۹
همزمان با آغاز ماه محرم؛

بیش از 900 روحانی به عنوان مبلغ در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با ماه محرم الحرام بیش از 900 روحانی به عنوان مبلغ به شهرها و روستاهای مختلف استان اعزام می شوند.
اعزام مبلغ، تبليغ
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبیلغات اسلامی و امام جمعه موقت ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: تا کنون فعالیت تبلیغی 33 روحانی مستقر، 84 روحانی طرح هجرت بلند مدت، بیش از 50 روحانی نیمه مستقر، 142 روحانی مبلغ دفتر تبلیغات و بیش از 600 روحانی مبلغ تبلیغی در ایام محرم الحرام قطعی شده است.

وی از اختصاص اعتباری بیش ازیک میلیون تومان جهت مسجد محور شدن برنامه های استان در ایام ماه محرم الحرام خبر داد.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی در ماه محرم به آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به حضور این مرجع بزرگ تقلید در استان، امسال برنامه های تدارک دیده شده برای ماه محرم تاثیرگذارتر از سالهای قبل خواهد بود.

حجت الاسلام فخری در ادامه از نحوه فعالیت هیأت های مذهبی در ایام محرم خبر داد و گفت: امسال هیأت های مذهبی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی کدگذاری شده و برای برپایی مراسم عزاداری برای آنها مجوز صادر می‌شود.

بنابر اعلام این مقام مسؤول، هم اکنون بیش از یک هزار و هفتصد هیأت دارای شناسنامه و کد شناسایی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین از برپایی نمایشگاه فرهنگی در آستانه ماه محرم الحرام خبر داد و یادآور شد: این نمایشگاه با مضامین عاشورایی و با هدف نشر فرهنگ حسینی و تبیین پیام عاشورا در ارومیه برگزار می شود.

وی عرضه محصولات فرهنگی، دینی و مذهبی را یکی از بخشهای این نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: کتاب، نرم افزار و اقلام مرتبط با ایام محرم الحرام از قبیل پرچم و علم، زنجیر، پیراهن مشکی، پیشانی بند، کتیبه های تبلیغاتی مورد نیاز عزاداران حسینی از وسایل قابل عرضه در این نمایشگاه خواهد بود./936/ت302/ص
ارسال نظرات