۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۹۱۵۲۸
امام جمعه شوشتر:

بسیج، نماد حراست از ارزش‌های انقلابی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، بسیج را نمادی برای حفاظت از ارزش‏های والای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تفکر بسیج در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
بسیج،  نماد حراست از ارزش‌های انقلابی در جامعه است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‏الاسلام سید جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: بسیج نمادی از ارزشگرایی در جامعه است و این نهاد انقلابی برای ماندگاری ارزش‏های والای انقلاب و نظام تلاش‏های زیادی کرده است و کارنامه‏ای شفاف دارد.

وی افزود: هفته بسیج یادآور رشادت‌های جوانمردانی است که با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و ما باید پاسدار خوبی از خون این شهدای عزیز باشیم؛ یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری و از جان گذشتگی شهدایی بود که برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند.

این استاد حوزه علمیه، به فرموده رهبر معظم انقلاب، مبنی بر این که بصیرت، اخلاص در عمل و عمل به هنگام سه شاخص اصلی بسیجیان است، اشاره کرد و ابراز داشت: اخلاص و ولایتمداری بسیجیان از مهم‌ترین ویژگی‌های‌ بسیجیان است؛ مسؤولان باید فرهنگ و تفکر بسیجی را در جامعه جاری کنند.

حجت الاسلام محقق، با تأکید بر این‌که توجه به اهداف شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و شهید از نیازهای ضروری و مهم امروز جامعه است، گفت: شهدای این شهرستان نیز همچون دیگر شهدای میهن اسلامی از سعادت بالایی برخوردار بوده و به درجه بالایی از کمال و معرفت دست یافته بودند.

وی داشتن تفکر بسیجی را محرک اصلی همه برنامه‌ها و طرح‌های مؤثر در توسعه و پیشرفت کشور خواند و بیان داشت: با درونی‌کردن این مهم بسیاری از مشکلات رفع و اثر تحریم‌ها و کمبودها کم می‌شود؛ تفکر بسیج مهم‌ترین ابزار پیروزی ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس بود و امروز نیز همچنان به عنوان بهترین سلاح برای مقابله با دشمن مطرح است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت‌های بسیج خاطر‌نشان کرد: امروز بسیج در عرصه سازندگی و تسخیر قله‌های علمی نیز پیشتاز است و اگر بتوانیم فرهنگ بسیج را در جامعه گسترش دهیم، قطار توسعه کشور سرعت می‌گیرد.

امام جمعه شوشتر، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: عیدغدیر خم یکی از اعیادی است که باید به شایستگی گرامی داشته شود، که خوشبختانه امسال با شکوه‌تر از سال‌های پیش جشن‌های این عید برگزار شد./945/پ202/س
ارسال نظرات