۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۹۱۵۹۴
امام جمعه جلفا:

حوزه علمیه فاطمیه ارس، دومین مرکز بین‌المللی علوم اسلامی خواهران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا با اشاره به افتتاح حوزه علمیه بین المللی فاطمیه در منطقه آزاد ارس گفت: این مرکز بعد از حوزه علمیه خواهران قم دومین مرکز بین المللی علوم اسلامی در کشور است.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه بین المللی خواهران فاطمیه گفت: این مرکز بعد از حوزه خواهران قم دومین مرکز بین المللی علوم اسلامی در کشور است.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به ظرفیت بالای پذیرش این مرکز علوم اسلامی گفت: آماده جذب علاقه‌مندان به تحصیل در علوم اسلامی از سراسر کشور و کشورهای خارجی هستیم.

وی با اشاره به روند احداث حوزه علمیه فاطمیه افزود: هم اکنون نزدیک به یکصد نفر در این حوزه مشغول به تحصیل خواهند شد که ظرفیت کلی این مدرسه سیصد نفر است.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در سخنانی اظهار داشت: هدف راهبردی منطقه آزاد ارس ایجاد یک قطب جدید علمی در کشور است، این منطقه همواره حامی مسائل فرهنگی در شهرستان جلفا بوده است.

عباس رنجبر در رابطه با فعالیت های فرهنگی انجام شده در منطقه آزاد ارس گفت: این سازمان همچون فعالیت های اقتصادی تجاری و صنعتی خود فعالیت در زمینه های اسلامی و فرهنگی را از وظایف خود می داند و در این زمینه حمایت های ویژه ای داشته است و همه ساله در جهت گسترش مسایل فرهنگی بودجه خاصی را اختصاص داده است.

وی افزود: هم اکنون 5 پردیس دانشگاهی در منطقه آزاد ارس در حال فعالیت می باشند و دانشگاه تهران از ترم بهمن سالجاری دانشجویان خود را پذیرش خواهد کرد.

رنجبر ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ارس برنامه های کلانی برای توسعه آموزش و تبدیل این منطقه به یک قطب علمی و فناوری تدوین کرده است .

وی با اشاره به نقش پردیس های بین المللی منطقه آزاد ارس در جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور گفت: این دانشگاهها علاوه بر هدف جذب دانشجویان خارجی زمینه مناسبی برای جلوگیری از خروج جوانان جویای تحصیل به خارج از کشور را فراهم می نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هدف راهبردی منطقه آزاد ارس ایجاد یک قطب جدید علمی در کشور است و با افتتاح حوزه علمیه بین المللی فاطمیه تعداد مراکز بین المللی آموزشی در این منطقه به 6 واحد رسید./935/د102/س
ارسال نظرات