۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۱۵۹۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری:

ولی فقیه حجت تامه بر مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری گفت: ولی فقیه حجت تامه بر مردم است و تبعیت از ایشان در هر زمان و مکانی بر همگان واجب است.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، امروز در همایش سیادت و ولایت در نکا، اظهار داشت: ولی فقیه در عصر غیبت، به عنوان جانشین و نائب امام عصر(عج) در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نظارت دارد و حکم ایشان بر همه لازم الاجراست.

وی افزود: در عصر غیبت مسائل دینی مردم و جامعه اسلامی تعطیل نمی شود و حضور فقیه جامع الشرایط و آگاه به مسائل جامعه اسلامی برای پاسخگویی به مطالبات دینی و سیاسی مسأله ای کاملاً عقلانی و شرعی است که باید همه ما تبعیت از آن کنیم.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به چگونگی ولایت و امامت در اسلام خاطر نشان کرد: اسلام دارای دو قرائت است؛ قرائت اول، بعثت، سقیفه و خلافت و قرائت دیگر نیز، بعثت غدیر و امامت است.

وی اضافه کرد: در قرائت اول پیامبراسلام(ص)، ابوبکر، عمر، عثمان، حضرت علی(ع)، امام حسن (ع)، معاویه و یزید که از این به بعد دچار تزلزل شدند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: در قرائت دوم نیز، شامل پیامبر(ص)، امام علی(ع) و امام بعد از ایشان تا امام زمان(عج) است که این امامت و جانشینی به طور مستمر ادامه یافت.

وی تصریح کرد: مهم ترین و اساسی ترین بحث محور امامت، رهبری است، زیرا امامت، پایه و اساس اسلام است و باید در این راستا، بدرستی در جامعه روشنگری شود.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: محور امامت و ولایت مهم ترین اصلی است که در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا، مراجع تقلید در زمان غیبت امام عصر(عج) نائب ایشان بوده و تابعیت از ایشان ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری یادآور شد: حکومت اسلامی نیازمند ولی فقیه است و این ولی فقیه در جامعه اسلامی، از سوی نواب عام که همان مراجع تقلید هستند برگزیده می شود و حکمش بر خود و بر دیگر مراجع تقلید و مسلمین، واجب الاجراست و همه ما باید تابعیت محض از ولی فقیه به عنوان رهبر حکومت اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام صادقی گفت: امروز دشمن شیعه، ولایت و امامت را نشانه رفته است و در این راستا دانش آموزان و دانشجویان ما باید با بصیرت کامل وارد عمل شده ومبارزه کنند.

وی گفت: برای رویارویی با تهاجم دشمن باید با بازشناسی هویت غدیر به جوانان، آنان را با اهداف و آرمان های دین اسلام و تشیع، عجین کنیم و در این راستا همه اساتید و روحانیان باید وارد عرصه شوند و ولایت را براساس عقلانیت به جامعه وجهان معرفی کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات