۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۹۱۶۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

ولایت‌مداری شاخصه اصلی فرهنگ بسیج است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را یکی از اهداف بسیج دانست و گفت: ولایت‌مداری شاخصه اصلی این نیروی مردمی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع کارکنان این اداره کل در رشت، با گرامیداشت هفته بسیج، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این یادگار بزرگ باید همواره حفظ و حراست شود.

وی با بیان این که امام راحل با بصیرت بسیج را تشکیل داد، افزود: مهم ترین پیام بسیج همان بصیرتی است که باید دنبال کنیم یعنی باید مصادیق واقعی بسیج را تشخیص دهیم و ادامه دهنده راه شهدایی باشیم که با بصیرت راهشان را انتخاب کرده بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: بسیج نام مقدسی است که همه از آن به درستی و نیکی یاد کرده و ارزش ها و الگوهای اخلاقی نظام مقدس اسلامی را تبیین می کنند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که بسیج یک نهاد اجتماعی بوده و هدف آن پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: کارکردهای بسیج براساس تهدیدات نمود و شکل پیدا می‌کند و هدف بسیج پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. 

وی با بیان این که بسیج همواره به عنوان یک عنصر تاثیرگزار در همه عرصه‌های حساس کشور به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس نقش خود را ایفا کرده است، بیان داشت: این نیروی مردمی تأثیر گذار در طول دوران پس از انقلاب در کنار سایر آحاد مردم توانستند حماسه‌های بسیار شگفت‌انگیزی را خلق کنند که مانند آنها تاکنون درهیچ تاریخ و فرهنگی به ثبت نرسیده است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که بسیج یکی از سرنوشت سازترین تشکل‌های انقلاب اسلامی است، گفت: سیاست خردمندانه تشکیل بسیج که از سوی امام راحل (ره) مطرح شد، موجب حفظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد. 

وی با اشاره به این که بسیج نماد استقامت و پایداری ملی است، خاطرنشان کرد: به واسطه وجود این شجره طیبه امروز هیچ کشوری در دنیا حق تعرض به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود به تقارت هفته بسیج و دهه ولایت اشاره کرد و ادامه داد: باید از این فرصت پیش آمده به بهترین شکل ممکن برای تبیین و ترویج ولایت‌مداری به عنوان شاخصه اصلی فرهنگ بسیج استفاده کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پس از سپری کردن چندین سال از دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و ایثار و مقاومت، جوانان کشورمان باید در جبهه ای به نام مبارزه با جنگ نرم خود را مسلح کنند.

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که وحدت و هماهنگی در جامعه باید ایجاد شود و ملاک وحدت نیز مقام معظم رهبری است، یادآور شد: تبعیت از ولایت فقیه اولین درس آموخته شده از مکتب دفاع مقدس است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات