۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۹۱۶۱۰
امام جمعه اسفراین:

غیرت انقلابی و دینی، کشور را در جهت امنیت پایدار قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسفراین گفت: اعتقاد، غیرت انقلابی و دینی بهترین سلاح برای مبارزه است؛ از این رو بسیجیان با مجهز شدن به این سلاح در برابر هر نوع تهدیدی بیمه خواهند شد.
غیرت انقلابی و دینی، کشور را در جهت امنیت پایدار قرار می‌دهد
حجت الاسلام محمدیان، امام جمعه اسفراین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اسفراین‌ اظهار داشت: حضور پر‌رنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی، ارزش این نیروی الهی را بیش از گذشته در برابر چشم‌ها قرار داد.

وی افزود: بسیج و بسیجیان باید حافظان فرهنگ غنی اسلام باشند و در راستای دفاع از این فرهنگ، خود را برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن مهیا کنند.

وی گفت: بسیجیان با تکیه بر نیروی ایمان و روحیه ایثار و شهادت طلبی در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های به یاد ماندنی خلق کردند که ابهت قدرت‌های شرق و غرب را در هم شکست.

حجت الاسلام محمدیان، حضور بسیج و نقش کلیدی و محوری آن را در دوران جنگ تحمیلی مهم و اساسی دانست و افزود: پایداری مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس، ماهیتی متفاوت از جنگ‌های دیگر دارد و آنچه رزمندگان ایرانی را تا پای جان در میدان نگاه می‌داشت، ثروت و قدرت و شهرت نبود و در حقیقت دفاع مقدس، تصویر روشنی از تفکر بسیجی است.

وی تصریح کرد: در این تفکر، انسان، موجودی مادی نیست که در حصار دنیا محصور باشد؛ بلکه موجودی الهی است که برای رسیدن به سعادت جاودانی تلاش می کند و همین تفکر بسیجی است که ذهن‌های آگاه فراوانی را از سراسر جهان به خود معطوف داشته است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت بسیجیان دفاع از انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: رسالت و مأموریت بسیج و سپاه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است و از این رو است که سازمان بسیج یک سازمان فرهنگی، سیاسی و نظامی است.

امام جمعه اسفراین بیان داشت: ایمان، اعتقاد، غیرت انقلابی و دینی بهترین سلاح برای مبارزه است؛ از این رو بسیجیان با مجهز شدن به این سلاح در برابر هر نوع تهدیدی بیمه خواهند شد.

حجت الاسلام محمدیان، کار و تلاش در عرصه سازندگی و مقابله با توطئه های دشمنان را از جمله ماموریت های مهم بسیج در نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: اسلام یک امر حیاتی و بلند مدت است و بسیج برای دفاع از دستاوردهای این آیین مقدس وارد عرصه شده است.

وی همچنین، اظهارداشت: رمز موفقیت بسیج درطول عمرانقلاب اسلامی این است که از عمق اعتقادات دینی میلیونها انسان پاک برخاسته است.

وی تصریح‌کرد:زمانی که افراد مسیر زندگی و هدف خود را با تفکر بسیج هماهنگ وهمسو می‌بینند به بسیج گرایش می‌یابند./966/ت302/س
ارسال نظرات