۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۹۱۶۲۲
جانشین تیپ امام صادق:

طلاب و روحانیان به ورزش اهتمام ویژه ای داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)، با اشاره به نقش ورزش در سلامتی انسان، خواستار اهتمام بیشتر طلاب و روحانیان به این مساله شد.
مسابقات فوتسال طلاب بسيجي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عارفی جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)، در مراسم اختتامیه رقابت های فوتسال طلاب مدارس علمیه قم که شب گذشته در سالن ورزشی تیپ برگزار شد، در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر، این عید را از بزرگ ترین اعیاد امت اسلام دانست.

وی در ادامه با قدردانی از برگزار کنندگان و دست اندرکاران رقابت های ورزشی طلاب مدارس علمیه قم، ابراز داشت: ورزش باعث نشاط و شادابی انسان می شود و اهتمام طلاب و روحانیان به این امر مساله ای بسیار مهم است.

حجت الاسلام عارفی با تبیین دیگر فوائد ورزش، طلاب و روحانیان را به ورزش کردن تشویق و تاکید کرد: اگر به درستی برنامه ریزی داشته باشید می توانید با ورزش کردن هم درس خود را خوب بخوانید و هم به سایر برنامه های خود برسید.

وی ورزش و تحرک بدنی و فعالیت های جسمی و فیزیکی را یک اصل مهم در زندگی انسان ها عنوان کرد و بیان داشت: دین مبین اسلام نیز به مساله ورزش اهتمام ویژه ای داشته و دارد و ما باید به این مساله توجه کنیم.

جانشین فرمانده تیپ مستقل رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)، با یادآوری فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش و اهمیت آن، گفت: مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش را سه اصل مهم برای جوانان دانسته اند و طلاب باید به این سه اصل عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای طلاب و روحانیان مهم ترین مساله تهذیب نفس، سپس تحصیل و در مرحله بعد نیز ورزش کردن است و آنها باید بدانند ورزش کردن نباید خللی به درس و بحث آنها وارد کند.

محمد رزاقی مسؤول بسیج طلاب تیپ مستقل رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)، در حاشیه بازی پایانی این دوره از رقابت ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اهداف برگزاری مسابقات ورزشی طلاب، جام بسیج را تشریح کرد و گفت: تیپ مستقل امام صادق(ع) هر ساله در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین طلاب مدارس علمیه قم، اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف می کند که خوشبختانه این مسابقات با استقبال بسیار خوب حوزویان همراه بوده است.

وی از حضور 53 تیم از طلاب مدارس علمیه قم در مسابقات فوتسال جام بسیج خبر داد و گفت: تیم های حاضر در این دوره در 8 گروه با هم به رقابت پرداختند و در پایان تیم های محبان آل یاسین، شهید فلاح و بقیه الله به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و جوایزی به تیم های برتر این دوره و همچنین تیم اخلاق اهدا شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات