۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۹۱۶۴۹

گزارشی از نشست تدوین سرفصل‌های تبلیغی محرم و صفر در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نشست تدوین سرفصل‌های تبلیغی محرم و صفر 1432 استان خراسان رضوی با حضور اعضای اتاق فکر تبلیغ این استان برگزار شد.
محرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست تدوین سرفصل ها تبلیغی ماه های محرم و صفر1432، شب گذشته ‌با حضور اعضای اتاق فکر تبلیغ استان خراسان و اصحاب رسانه در مرکز شهید هاشمی نژاد دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان، با بیان اینکه ظرفیت مبلغان باید بر اساس دانش و توانایی سنجیده شود، گفت: محورها تبلیغی‌ماه محرم و دیگر ماه‌های تبلیغی باید بر اساس چهار محور فرهنگ عبادی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سیاسی و فرهنگ اقتصادی قرار گیرد و نیاز های جامعه بر اساس این چهار محور سنجیده شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان افزود: در این راستا باید دغدغه ها و نیاز های موجود در جامعه برسی شود و براساس آن فرآیند ها و برنامه ریزی های کلان تبلیغی شکل گیرد.

در ادامه حجت الاسلام مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ استان خراسان بیان کرد: تأمین محورها و منابع در ماه های تبلیغی برای مبلغان و مداحان باعث ساماندهی و هدف دار شدن مسأله تبلیغ می شود.

دبیر اتاق فکر تبلیغ استان خراسان همچنین خاطر‌نشان کرد: باید نسبت به کاستی‌های موجود در جامعه و معرفی الگو به مردم با تمام توان وارد عمل شویم تا زمینه های امر تبلیغ فراهم شود.

حجت الاسلام مشیری با بیان این مطلب که باید در جنبه‌های تبلیغی به مسائل تربیتی توجه ویژه ای صورت گیرد، تأکید کرد: مردم باید سیره تربیتی امام حسین(ع) را فرا گیرند و آن حضرت را به عنوان الگوی خود در امور خانواده قرار دهند.

سپس حجت الاسلام محمد نسب، امام جمعه قدمگاه، پیرامون فعالیت‌های فرهنگی مبلغان اظهار داشت: محور و اساس کارهای فرهنگی در اختیار حوزه های علمیه است و این نهاد باید در راستای کلام رهبر معظم انقلاب نسبت به فعالیت های تبلیغی توجه ویژه ای داشته باشد.

این عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان پرداختن به فقه اکبر را در برنامه های تبلیغی طلاب ضروری ارزیابی کرد و ابراز داشت: اغلب مباحثی که در منبرها از سوی مبلغان مطرح می شود مباحث اخلاقی و فقهی است، در حالی که امروز جامعه نیازمند به مسائل اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

در بخشی دیگری از این نشست، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه مشهد، جریان محرم و عاشورا را با زندگی مردم آمیخته دانست و با عنوان این‌که باید معارف دینی به گونه‌ای ساده و قابل فهم برای عموم مطرح شود، اذعان داشت: در مباحث تبلیغی ماه محرم باید علاوه بر پرداختن به مباحث علمی و معرفتی به نکات احساسی و عاطفی این واقعه عظیم توجه شود.

در ادامه حجت الاسلام موسوی‌فر، امام جمعه تربت جام، به تبیین اهمیت آموزش مبلغان پرداخت و گفت: امروز پرداختن به فعالیت های تبلیغی ضروری است و نهادهایی همانند اداره کل تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی باید به فعالیت های مؤثر در کارهای فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه تربت جام همچنین نظارت و برسی کارهای فرهنگی در حال اجرا را ضروری دانست و افزود: باید به گونه‌ای خاص بر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مبلغان نظارت شود.

این عضو اتاق فکر تبلیغ استان با عنوان اینکه باید انگیزه‌های طلاب و مبلغان هدفمند شود، بیان کرد: مبلغان باید تعاملات خود را با مردم بیشتر کرده و با آنها با روی گشاده برخورد کنند و این مسأله از مسائلی است که باید در تربیت مبلغ مورد اهمیت قرار گیرد.

حجت الاسلام وفایی، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه، در خصوص بحث تربیت مبلغ، عنوان داشت: باید برای مباحث تبلیغی برای مبلغان سرفصل هایی تعریف شود تا آنها بتوانند نیازهای مردم را تأمین کرده و به معضلات آنها پاسخ دهند.

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه ادامه داد: همواره در امر آموزش مبلغان ریزش‌ها و رویش‌هایی وجود دارد و این مسأله باید از سوی مسؤلان امر مورد توجه و برسی قرار گیرد.

گفتنی است، اتاق فکر تبلیغ استان خراسان دارای بیست عضو از مدیران، استادان، پژوهشگران و افراد برجسته حوزوی است.‌/968/پ201/س
ارسال نظرات