۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۹۰

نقد فرقه تصوف و ذهبیه در دزفول بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نقد فرقه تصوف و ذهبیه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در شهرستان دزفول بررسی شد.
فرقه هاي انحرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد پاکدل، استاد فرقه شناسی حوزه علمیه قم، صبح امروز در همایش مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع) با موضوع نقد تصوف، به تبیین فتنه های شیطانی برای انزوای دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ اسلام، دشمنان با دسیسه های گوناگونی اقدام به ضربه زدن به این دین الهی کردند.

این استاد حوزه علمیه قم، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با تلاش جدی، به روشنگری اصل دین اسلام و تبیین انحرافات فرقه ها پرداختند.

استاد فرقه شناسی حوزه علمیه قم، به نقد ولایت در نگاه تصوف اشاره کرد و با استفاده از روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، عقاید این فرقه منحرف را به چالش کشاند.

حجت الاسلام پاکدل با بررسی فرقه ذهبیه دزفول، و شفاف سازی فعالیت های مرموز و زیرکانه این فرقه به سوالات طلاب و روحانیان در خصوص راه های مقابله با این فرقه، پاسخ داد.

وی اصلی ترین نوع مبارزه با فعالیت های فرقه های ضاله را نقد اندیشه و روشنگری دلسوزان دین دانست و گفت: تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب ناب تشیع، بر دوش همگان است؛ هر کس باید به قدر توان خود، وظیفه شرعی خود را انجام دهد.

گفتنی است، در این دوره که از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، 90 نفر از روحانیان، طلاب و مربیان پرورشی شهرستان دزفول حضور داشتند./945/پ202/ص
ارسال نظرات