۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۹۱۷۳۰
عضو خبرگان رهبری:

فرهنگ عاشورایی سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل فرهنگ ایثار و شهادت را عامل موفقیت ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان به ویژه فرقه های ضاله درصدد انحراف در مسیر معارف شیعی و عاشورایی هستند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در یادواره شهدای روستای آق بولاغ آقاجان خان اردبیل با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: عده ای سعی دارند بسیج را یک نیروی صرف نظامی در جامعه معرفی کنند، در حالی که امروز بسیج در عرصه های مختلف علمی و فناوری پیشتاز است.

وی با تاکید بر این که بسیجیان حضرت علی(ع) و شهدای انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده اند، تصریح کرد: امروز تفکر بسیج با تأسی از آرمان های امام راحل و رهمنودهای ارزشمند ولی فقیه کارهای ناممکن از دیدگاه دشمنان را با ایده های نو و مبتکرانه ممکن کرده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که بعد از دفاع مقدس، تفکر بسیجی وارد میدان های علمی و فرهنگی و سازندگی شد، افزود: ایجاد باور در کارآمدی تفکر بسیجی گامی اساسی در موفقیت کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ ایثار و شهادت را عامل موفقیت ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان به ویژه فرقه های ضاله وهابیت و بهائیت درصدد انحراف در مسیر معارف شیعی و عاشورایی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، گفت: تا زمانی که فرهنگ عاشورا و شهادت سرلوحه امور در کشور است، هیچ کس توان دشمنی با انقلاب را ندارد، چنانکه فتنه گران و هتاکان حرمت عاشورا در سال گذشته درس عبرت خوبی از مردم ولایت مدار گرفتند.

وی با تاکید بر توجه به عبرت های عاشورایی خاطر نشان کرد: هر ملتی که بترسد، بازنده معادلات بین المللی خواهد بود، در دورانی که انقلاب اسلامی ایران هنوز پایه های خود را محکم نکرده بود شهدا با خون خود نگذاشتند ایران به انفعال کشیده شود.

امام جمعه اردبیل در ادامه خانواده های معظم شهدا را مدافعان واقعی نظام اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: خانواده شهدا مانند فرزندان خود پیشاپیش مردم بوده و در دفاع از نظام در صحنه‌های مختلف حضور یافتند./935/پ202/الف
ارسال نظرات