۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۹۱۷۳۲

نخستین همایش علمی کاربردی مبلغان جانباز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش علمی کاربردی مبلغان جانباز به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
گردهمايي بزرگ مبلغان در آستانه ماه رمضان در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان جانباز، عصر امروز 7 آذرماه به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش به نقش سرنوشت‌ساز روحانیت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت در عرصه انقلاب و دفاع مقدس قائد و پیشتاز بود.

وی با بیان این‌که روحانیت دفاع مقدس 12 برابر میانگین جامعه، شهید شده و 6 برابر فرزندان شهید داده است، ابراز داشت: بسیاری از طلاب بدون لباس در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و به شهادت رسیدند، از این‌رو آمار ارائه شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تقریبی است.

در ابتدای این همایش که با هدف همفکری و ارائه راهکارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت عظیم مبلغان جانباز و ایثارگر برگزار ‌شد، حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ارزش مضاعف و افتخارهای بزرگ مبلغان جانباز در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی، خاطرنشان کرد: ارزش مضاعف و افتخار بزرگ جانبازی ایجاب می‌کند تا با استفاده از سرمایه‌های بی‌بدیل و بی‌نظیری که به برکت ولایت و بصیرت حاصل شده، در راه پیشبرد اهداف اسلامی و در مسیر پیام‌رسانی دینی و تأثیرگذاری فرهنگی بر جامعه برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تمهدیدات بیشتری را بی‌اندیشیم.

حجت‌الاسلام زادهوش، حضور مبلغان جانباز در مناسبت‌های گوناگون تبلیغی و غیر آن را برای انسجام بیشتر ضروری دانست و برگزاری جلسات متعدد در این خصوص و استفاده صحیح و مؤثر از امکانات را مثبت ارزیابی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام قربانی تربتی، از مبلغان جانباز حوزه علمیه قم به جایگاه و نقش مهم جانبازان و ایثارگران در نظام تبلیغ کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایثارگران به ویژه جانبازان به دلیل جایگاه مردمی از تأثیرگذارترین و موفق‌ترین اقشار در تبلیغ معارف دین و ترویج فرهنگ ایثارگری هستند.

وی با تأکید بر بهره‌مندی مبلغان از هنر به عنوان ابزار تبلیغ و با اشاره به نقش جانبازان مبلغ در این عرصه، اظهار داشت: جانبازان و ایثارگران سرمایه عظیم برای ایران و اسلام در حوزه تبلیغ فراهم کرده‌اند، این گوهر پس از سی سال همچنان دست نخورده و نامکشوف باقی مانده است.

این مبلغ جانباز حوزه علمیه البته نبود پل ارتباطی مناسب بین مبلغان و مردم را سبب جدایی آنان از مردم دانست و از نظام تبلیغ کشور و مسؤولان امر خواست تا در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر برگزاری هم‌اندیشی مبلغان جانباز تأکید کرد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات