۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۹۱۷۳۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان:

طرح معراج تربیت کننده نیروهای متعهد و کارآمد است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که فعالیت ‌گسترده روحانیان در طرح معراج گفت: طرح معراج تربیت کننده نیروهای متعهد و کارآمد برای نظام اسلامی است.
حجت الاسلام عليرضا شيرنژاد، معاون تبليغ و آموزش هاي کاربردي حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خوزستان در آیین هم اندیشی روحانیان طرح معراج با مدیران آموزش و پرورش استان اظهار داشت: خوشبختانه با وجود دولتی مکتبی، باید رشدی چشمگیر در اعزام روحانی به مدارس استان داشته باشیم.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که ما در روز قیامت پاسخگوی عملکرد خود نسبت به تک تک دانش آموزان باشیم، ابراز داشت: باید با همت راسخ و اراده ای مستحکم، نعارف غنی اسلامی را به آنان تزریق کنیم تا آنان بتوانند راه را از بیراهه بشناسند.

وی با تأکید بر این که روحانیان باید در مدارس شبانه روزی رابطه ای صمیمانه و دوستانه با دانش آموزان برقرار کنند اظهار داشت: این عمل سبب هویت‌بخشی به دانش‌آموزان که سرانجام آن تربیت نیروهایی متعهد و کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام شیرنژاد به نقش برجسته و ارزنده روحانیان در مدارس اشاره و خاطر‌نشان کرد: کاری که روحانیان از لحاظ عقیدتی و فرهنگی برای دانش‌آموزان انجام می ‌هد شاید با صرف هزینه های میلیونی از سوی سایر نهادها محقق نشود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که حوزه های علمیه وظیفه خود را همکاری و کمک با آموزش و پرورش می داند، تصریح کرد: مدیران مدارس باید روحانیان را امین خود بدانند؛ چرا که روحانیان خالصانه جهت تربیت نیروهای مذهبی به میدان عمل آمده اند.

وی با اشاره به اعزام بیست روحانی در گام نخست طرح یاد شده گفت: یکی از نکات جالب اعزام این تعداد، فراهم کردن اسکان از سوی خود طلاب و روحانیان است.

حجت الاسلام شیرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود روحانیان را ابزار برقراری و حسن آیین نامه‌ها در مدارس دانست و ابراز داشت: آنان با برقراری رابطه ای خوب و صمیمی با دانش آموزان، آنان را به رعایت قوانین هدایت می کنند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خوزستان در پایان با بیان این که اقدامات انجام شده از سوی روحانیان در صورتی ماندگار و پرثمر خواهد بود که برای خداوند متعال باشد، گفت: با اجرای طرح معراج سنت نیکویی را در استان پایه ریزی که در سراسر کشور گسترش خواهد یافت؛ بنابراین با اجرای این طرح از سوی روحانیان و مدیران مدارس در کشور، همه آنها در پاداش اخروی آن سهیم خواهند بود./945/پ202/س
ارسال نظرات