۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۱۷۸۵
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی تجلی غدیر، تجسم عاشورا و تحقق انتظار ظهور است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تجلی غدیر، تجسم عاشورا و تحقق انتظار ظهور است، حراست از نظام اسلامی را یک رسالت و وظیفه مهم ارزیابی کرد.
انقلاب اسلامی تجلی غدیر، تجسم عاشورا  و تحقق انتظار ظهور است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر دو شنبه در دیدار شماری از روحانیان مستقر سراسر کشور، با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی، تاکید کرد: هر حرکتی که منجر به تقویت نظام اسلامی شود جهاد به حساب می آید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم این نظام و ولایت فقیه را حفظ کنیم، انقلاب اسلامی را تجلی غدیر، تجسم عاشورا و زمینه ساز و تحقق حکومت جهانی امام عصر(عج) دانست.

این مرجع تقلید، بیداری بوجود آمده در سراسر جهان را به برکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به توطئه های دشمنان کینه توز و قسم خورده انقلاب، برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، ما باید با بصیرت و هوشیاری رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در اسلام، تصریح کرد: مطابق آموزه های دینی، در راس نظام باید نبی، امام معصوم و ولی فقیه حضور داشته باشد، غیر از این هر نوع حکومتی غیرمشروع خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام اسلامی با حاکمیت ولایت فقیه در اوج اقتدار و عزت است، ایمان و اعتقاد به ارزش های اسلامی و حرکت در مسیر ولایت فقیه را رمز موفقیت های نظام اسلامی دانست و بیان داشت: این عناصر به ما نیرویی بخشیده است که با صلابت و اقتدار در مسیر نظام ولایی و اسلامی گام برمی داریم.

این مرجع تقلید در ادامه به تحلیل و بررسی حوادث سال گذشته در کشور پرداخت و با اشاره به انواع فتنه، راهکار مقابله با فتنه ها را مختلف دانست و گفت: برای مقابله با هر فتنه ای باید راهکار و شیوه متناسب با آن را اتخاذ کرد.

تجلیل از پدر شهیدان افراسیابی

وی در ادامه سخنان خود، به تبیین تفاوت های جهاد و جنگ پرداخت و با تجلیل از دلاورمردی های رزمندگان اسلام و انقلاب، درگذشت پدر شهیدان افراسیابی را تسلیت گفت و یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

این مرجع تقلید بیان داشت: تربیت فرزندان سالم کاری ساده نیست، اما مرحوم افراسیابی توانست فرزندان بسیار خوبی را تربیت کند و پنج نفر از فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات