۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۱۷۹۳
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

سازمان تبلیغات جهت اعزام مبلغ در ماه محرم آمادگی کامل دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، از آمادگی کامل این سازمان جهت اعزام مبلغ به هیأت های مذهبی، مساجد و تکایا در سراسر کشور خبر داد.
اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، روز گذشته در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، از اجرایی شدن طرح پیوست فرهنگی در این سازمان خبر داد.

وی، افزود: به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت طرح تهیه پیوست فرهنگی و با توجه به تدوین و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، این طرح به عنوان راهکاری عملیاتی برای همه طرح های فرهنگی سازمان است.

حجت الاسلام روحانی نژاد خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی می تواند در اجرای این طرح با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، طرح های فرهنگی خود را توجیه و از عوارض و پیامدهای منفی آن بکاهد و در جهت روند بهره برداری طرح ها گام مؤثری بردارد.

معاون فرهنگی و تلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: در سفرهایی که به استان ها داریم مقرر شد تا برنامه های ابلاغی و سایر مأموریت های این طرح را توجیه و بررسی کنیم و نشستی با مدیران فرهنگی استان ها در این خصوص داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن ماه محرم، از آمادگی کامل این سازمان جهت اعزام مبلغ به همه هیأت های مذهبی، مساجد و تکایا در سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام روحانی نژاد همچنین مازندران را در بخش فرهنگی و اجرای آن در مقایسه با سایر استان ها بسیار خوب توصیف کرد و یادآور شد: این استان با توجه به این که یک پیشینه و پایگاه مذهبی و تاریخی خوبی دارد و متقدمین و متأخرینی را در این زمینه داشته است، لذا از جمله استان های خوب و تأثیرگذار در بخش فرهنگی است و داشتن یک مدیریت صحیح و مثبت در برنامه ریزی فرهنگی مذهبی در آن ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته ولایت، با تشریح فعالیت های فرهنگی دینی این اداره کل، با اشاره به شرایط توریستی استان، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در مناطق مختلف این استان را ضرروی دانست.

وی همچنین از پیشنهاد طرح پیوست فرهنگی در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان و پیش بینی ساز و کار حمایت محتوایی و نظارتی سازمان، تعامل با دستگاه های مربوطه جهت تفاهم و اجرای آن خبر داد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه موضوعات مورد پیگیری معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در سفرهای استانی، تحقق راهبردهای سند فرا دستگاهی، اجرای تفاهم نامه های ابلاغی با دستگاه های زیر مجموعه رهبری معظم انقلاب، پیوست فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری و بررسی تحقق شاخص های ابلاغی بحث و بررسی شده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات