۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۱۸۱۰
عضو خبرگان رهبری:

مبانی اخلاق دینی در آموزش و پرورش پی‌گیری شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر نقش معلمان و استادان مراکز آموزشی در نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش رسالت خطیری در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در گردهمایی سرگروه های دینی و قرآن مدارس استان اردبیل اظهار داشت: اسلام تأکید ویژه و فراوانی بر تربیت صحیح و الهی دارد، چراکه تربیت یک انسان سالم، ممکن است آینده جوامع را تغییر دهد.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش رسالت خطیری در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، خاطر‌نشان کرد: معلمان و دبیران مدارس باید واقف به این رسالت مهم باشند و این توفیق و فرصت مغتنم را جدی بگیرند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که سخن معلم تأثیر بسیاری بر دانش آموزان دارد، گفت: گاهی نصیحت و راهنمایی یک معلم بسیار تأثیرگذارتر از سخن والدین است؛ از این رو مربی تربیتی مجموعه آموزش و پرورش باید با برنامه و اعتقاد به قداست کار خویش انجام وظیفه کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر این‌که معلمان باید خود عامل به گفته‌هایشان باشند، گفت: دانش آموزان حرکات و منش معلمان خود را الگو قرار می دهند، دبیران دینی و قرآن مدارس باید‌ مقید به احکام شرعی باشند.

وی حضور دبیران در نمازهای جماعت در مدارس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استفاده از ابزارهای تعلیم و تربیت شد و همچنین بهره‌مندی از قصه‌های قرآنی و تاریخی، معلمان را در رساندن پیام دین یاری خواهد کرد.

همچنین احمد محمودزاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی با تشریح برنامه های این اداره کل در مناطق نوزده‌گانه استان اردبیل گفت: در کنار توجه به مسائل آموزشی، اهتمام جدی نسبت به امور تربیتی و پرورشی داریم.

وی بصیرت بخشی به فرهنگیان و دانش آموزان را از اولویت‌های این اداره کل دانست و افزود: مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش با فرهنگ بسیجی تفاوتی ندارد./935/پ202/س
ارسال نظرات