۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۹۱۸۴۳
استاندار قم:

مرکز فقهی ائمه اطهار ساختار و مدل مناسبی برای ایجاد تحول در حوزه است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم اظهار داشت:مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از آثار ماندگار مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و از امکانات بسیار خوب و متعددی برای تدریس، پژوهش، مطالعه و برنامه های تعلیم و تربیت حوزوی برخوردار است.
آعاز مرحله آزمايشي صدور کارت ملي هوشمند - محمد حسين موسي پور استاندار قم




به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در بازدید از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی اظهار داشت:این مرکز از آثار ماندگار مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه است که از امکانات بسیار خوب و متعددی برای تدریس، پژوهش ، مطالعه و برنامه های تعلیم و تربیت حوزوی برخوردار می باشد.

وی با اشاره به جامعیت این مرکز افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک ساختار و مدل مناسب برای ایجاد تحولی است که خواسته اصلی مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه می باشد.

استاندار قم انتظارات از حوزه های علمیه را بالا دانست و گفت: چنین مرکزی می تواند با پاسخگویی به نیازهای روزافزون از حوزه های علمیه، تامین کننده این انتظارات و توقعات باشد و این گونه مراکز، به ویژه مرکز فقهی ائمه اطهار با امکانات و سازماندهی مناسب و برخورداری از محققین برجسته و توانمند می تواند پاسخگوی نیاز روز جامعه بوده و مبداء یک حرکت برای تحول در حوزه علمیه باشد.

وی با تجلیل از خدمات ارزشمند فقیه برجسته و عالم وارسته مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی به عنوان موسس این مرکز اظهار داشت: بحمداله به یمن اخلاص، تقوا وهمت بلند این عالم بزرگ عملیات اجرایی این مرکزعظیم در سال 83 شروع و با پیگیری های فرزند بزرگوار ایشان حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است.

استاندار قم ابراز امیدواری کرد که با تکمیل تمامی بخش ها و فضاهای پیش بینی شده در این مرکز شاهد بهره برداری کامل از تمام توان این مجموعه باشیم .

حجت الاسلام موسی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های دولت در قبال حمایت از حوزه گفت: دولت با اعتقاد به حفظ استقلال حوزه خود را موظف به تامین نیازها و زیر ساخت های حوزوی دانسته واعتبارات اختصاص یافته برای این امر در دولت نهم و دهم بیانگر این توجه ویژه است./916/د102/ع

ارسال نظرات